Klippa naglarna på bebis
När är det okej att börja klippa bebisens naglar med nagelsax?
Blev tillsagd på BB att dra av naglarna i början, men hur länge är början då?
Hur har ni gjort?
När är det okej att börja klippa bebisens naglar med nagelsax?
Blev tillsagd på BB att dra av naglarna i början, men hur länge är början då?
Hur har ni gjort?
Jag bet av min sons naglar när han var bebis, vågade inte dit med saxen.
Mitt förslag är att fila ner naglarna istället. Då får du inga skarpa kanter heller.
när naglarna börjar bli lite tjockare, och inte så hud-liknande. det finns speciella mini-knipsare för just bebisar att köpa. men det går lika bra att fila ner naglarna, det tar bara längre tid.
Jag klippte med liten nagelsax tidigt. Tyckte det funkade allra bäst, klippte liksom runt nagel så det blev en bågad nagel och inte vass.
alltså bita är ju omöjligt.o fila var skitsvårt. har dock lyckats klippa dom. lite knepigt men jag tycker det funkar bra. :)
Köp en mini-knipsare som Nina CC skrev om! Tycker de är toppenbra och har använt dem sen sonen föddes istället för att dra av naglarna.
rev av naglarna i början med sonen tills jag rev fel ich det började blöda och han tjöt som en stucken gris så köpte en miniklipper, helt suverän att ha i handväskan till ens egna naglar med, river ibland på dottern nu med men är livrädd att det ska rivas för högt så försöker klippa
När naglarna börjat bli lite tjockare och du ser att dom inte "sitter ihop" med huden - då kan du börja klippa naglarna.
Från början så klippte jag alltid när barnen låg och sov - då riskerar man inte att dom drar undan handen/foten mitt i ett klipp.