• MarieI

Klippa naglarna på bebis

När är det okej att börja klippa bebisens naglar med nagelsax?
    Blev tillsagd på BB att dra av naglarna i början, men hur länge är början då?
    Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Klippa naglarna på bebis
  • FreeForAll

Jag bet av min sons naglar när han var bebis, vågade inte dit med saxen.

Det ante mig.
  • Bevabus

Mitt förslag är att fila ner naglarna istället. Då får du inga skarpa kanter heller.

Färdig barnskötare 21 November! Woho!
  • Kya

när naglarna börjar bli lite tjockare, och inte så hud-liknande. det finns speciella mini-knipsare för just bebisar att köpa. men det går lika bra att fila ner naglarna, det tar bara längre tid.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Bombusk

Jag klippte med liten nagelsax tidigt. Tyckte det funkade allra bäst, klippte liksom runt nagel så det blev en bågad nagel och inte vass.

• Mary Jo

alltså bita är ju omöjligt.o fila var skitsvårt. har dock lyckats klippa dom. lite knepigt men jag tycker det funkar bra. :)

• Floff

Köp en mini-knipsare som Nina CC skrev om! Tycker de är toppenbra och har använt dem sen sonen föddes istället för att dra av naglarna.

• LillaFlamman

rev av naglarna i början med sonen tills jag rev fel ich det började blöda och han tjöt som en stucken gris så köpte en miniklipper, helt suverän att ha i handväskan till ens egna naglar med, river ibland på dottern nu med men är livrädd att det ska rivas för högt så försöker klippa

• Minxy

När naglarna börjat bli lite tjockare och du ser att dom inte "sitter ihop" med huden - då kan du börja klippa naglarna.

Från början så klippte jag alltid när barnen låg och sov - då riskerar man inte att dom drar undan handen/foten mitt i ett klipp.

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
Svar på tråden Klippa naglarna på bebis