Inlägg från: Rakad Apa |Visa alla inlägg
  • Rakad Apa

min sambo röker på ibland!!!

Helt upp till honom om han vill röka på men det är inte okej att han gör det framför dig då du har sagt att du inte vill det! Han får väl helt enkelt gå nån annan stans och röka. Du får väl spola ned haschet i toaletten om han inte lyssnar.

• Rakad Apa
    Anonym (Nix) skrev 2010-04-13 15:46:08 följande:
    Hach, eller det han röker "på" med, är alltd skadligt i längden. Inget man "bara lägger av med".  Man blir, stärkt beroende.
    Det är varken speciellt skadligt eller beroendeframkallande.

Och det heter HASCH! Lär dig stava människa!
  • Rakad Apa
    ViceGuy skrev 2010-05-10 15:22:01 följande:
    Livet hade sugit pung om man inte fått röka på ibland. Säger inte att det måste va så för alla, men alla har vi någon liten hobby som vi inte vill vara utan. Problemet är att de flesta inte inser att andra människor har skilda uppfattningar från ens egna. Vi brukar kalla dom "moralkärringar".
    Word!
  • Rakad Apa
    blivandefrun skrev 2010-05-11 13:21:35 följande:
    Öh jo det ÄR beroendeframkallande och inte speciellt bra för hjärnan... har levt ihop med en som rökt på, dagligen i flera år och när han väl KUNDE SLUTA, med HJÄLP, det fick honom att inse att jag haft rätt hela tiden om skiten!Att han var beroende bla!!! Okej, så då menar du att jag är en moralkärring för att jag inte tycker det är okej att röka när man har barn eller funderar på att skaffa barn?Eftersom det behövs röka i erat liv för att det inte skulle "suga pung" kanske det e något annat som fattas?? kanske en diagnos av något slag, då många röker på för att få den där "flummiga känsla", känna att man "mår bra"...Ja det e som att stoppa huvudet i sanden som sagt o "glömma" allt runt om kring!Alla får ju självklart göra som de vill, men jag tycker inte man ska ha barn om man håller på med droger, så e min åsikt.
    Drogen i sig är inte beroendeframkallande, man blir psykiskt beroende inte fysiskt.
    Har du dåligt psyke eller noll självkontroll så kan man fastna, men det beror ju snarare på människan och inte på cannabiset.
  • Rakad Apa
    KalleKn skrev 2010-05-11 13:18:14 följande:
    Nejdå, folk som röker på är pundare. Ja, iaf bland oss som inte förnekar det. Men så är det ju ofta med missbrukare, förnekelse, ut i absurdum, jag kan sluta, min drog är inte farlig. Pundare helt enkelt.
    Larvigt, i sådana fall är ju folk som dricker alkohol pundare, det är ju en drog det med. Och farligare dessutom.
  • Rakad Apa
    "Röker man på är man pundare! That's it!"

Hahaha, veckans bästa! Det var nog det dummaste jag har hört! Stackars människa, vet du inte bättre?
  • Rakad Apa
    Anonym (Nix) skrev 2010-05-12 10:28:22 följande:
    Helt ärligt, End of days, så måste jag hålla med kalle, du verkar ju ha' fastnat i just "dimman", "det är bara så fett", som mina f.d vänner sa. Men visst flumma på du, och propagera för att cannabis är helt okay, och totalt ofarligt.. Jag vill nu ge' min gamla älskade hatt på, att du hade fått panik, om du plötsligt sattes i en sitation, där det var totalt omöjligt att få tag' på rökat...Har du tex. gjort en "vit månad nångång"?
    Tror knappast att så är fallet
  • Rakad Apa

Inte helt omöjligt med legalisering, med tanke på att dagens generation är ganska liberala när det gäller cannabis. Men det lär ju inte ske på många år....

• Rakad Apa
    Anonym (Nix) skrev 2010-05-14 02:07:53 följande:
    "Cannabis är ingen farlig drog. Tycker inte man har rätt att ställa såna krav på ens partner som ts gör."Klart att den är, precis lika farlig som alla andra droger, och TS skall absolut ifrågeställa om hon vill ha' en man som röker på. Tänk på dimmorna som barnen får växa upp i. "Eller er det hele bara såååå fettt"?Kooooom ungerna, nuuuuu gååååååår vi och plockar liiiiiiite äggggg. Så fetttt. Så myyyyysigt.Do you understand me now?
    Seriöst, du har ju ingen aning om vad du snackar om.
    Hopplöst fall sa doktorn och grät...
  • Rakad Apa
    Anonym (orolig) skrev 2010-05-14 15:06:57 följande:
    FYYY FAAAAN....seriöst alltså, vilken planet lever ni på??? alla ni som tror ni vet allting om droger osv...ska man ha ett förhållande ska man respektera varandra och det ska FRAMFÖRALLT finnas tillit.annars kommer man inte såå långt! svårt att vara ärlig och säga "-amen jaa älskling, jjag kommer fortsätta röka oavsett vad du säger!!! istället för att blåneka hela jävla tiden!!!nej nu lägger jag ner för människor som inte är i en sån situation själv ska inte yttra sig.jag startade tråden på andra grunder..inte för att jag helt plötsligt ska ta HANS parti och enbart finna mig i hans knarkande TACK OCH HEJ FÖR MEJ
    Självklart ska du inte finna dig i det om han har sagt och lovat att han ej ska röka mer! Lyssnar han inte får du väl sätta ned foten och ställa ett ultimatum. Fungerar inte det så är det väl antingen att acceptera hans vanor eller göra slut.
Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!