blivandefrun skrev 2010-05-11 13:21:35 följande:
Öh jo det ÄR beroendeframkallande och inte speciellt bra för hjärnan... har levt ihop med en som rökt på, dagligen i flera år och när han väl KUNDE SLUTA, med HJÄLP, det fick honom att inse att jag haft rätt hela tiden om skiten!Att han var beroende bla!!! Okej, så då menar du att jag är en moralkärring för att jag inte tycker det är okej att röka när man har barn eller funderar på att skaffa barn?Eftersom det behövs röka i erat liv för att det inte skulle "suga pung" kanske det e något annat som fattas?? kanske en diagnos av något slag, då många röker på för att få den där "flummiga känsla", känna att man "mår bra"...Ja det e som att stoppa huvudet i sanden som sagt o "glömma" allt runt om kring!Alla får ju självklart göra som de vill, men jag tycker inte man ska ha barn om man håller på med droger, så e min åsikt.
Drogen i sig är inte beroendeframkallande, man blir psykiskt beroende inte fysiskt.
Har du dåligt psyke eller noll självkontroll så kan man fastna, men det beror ju snarare på människan och inte på cannabiset.