• KalleKn

min sambo röker på ibland!!!

Anonym (orolig) skrev 2010-04-13 15:18:47 följande:
    har bara en fundering, min sambo röker på lite då och då och jag är jätte anti mot detta för det finns ingen respekt alls utan han håller på hemma mitt framför mina ögon fast jag ber honom gå därifrån!!! vi planerar barn så småningom så då undrar jag om spermierna tar skada om jag sen skulle lyckas bli gravid? han säger att han kommer sluta helt o hållet den agen vi får barn för då har han en anledning att sluta
    Är han pundare så är han. Han har redan visat för dig att det är viktigare än nått annat. Dumpa.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 09:27:19 följande:
    Det handlar om cannabis och inte amfetamin.
    Ja, precis. Dumpa.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 11:50:46 följande:
    Av vilken anledning? Pundare är för övrigt nedgångna amfetamin missbrukare, har inget med cannabis att göra.
    Nejdå, folk som röker på är pundare. Ja, iaf bland oss som inte förnekar det. Men så är det ju ofta med missbrukare, förnekelse, ut i absurdum, jag kan sluta, min drog är inte farlig. Pundare helt enkelt.
  • KalleKn
    Anonym (ojdå) skrev 2010-05-11 13:31:07 följande:
    Snälla, lever du i nutid? Läs på innan du yttrar dig!
    Ja, jag är uppväxt med missbruk. Du vet inte vad nutid är.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 13:27:10 följande:
    Jag är annars ganska övertygad att ordet pundare beskriver ett vist (skadat) beteende som kommer från en specifik drog. Tänk vad fel man kan ha det. Kan tänka mig att alla forskarteam värden över som har flera gånger om klassat cannabis som en lätt drog (på grund av dom obefintliga biverkningar) är bara pundare i förnekelsestadien. Måste vara förjävlig att se en "pundare" som leder en av värdens mäktigaste länder.
    Han röker på fortfarande alltså? Är det nått som du fått för dig i nån haschdimma eller? Jag kan ju tycka att ditt påstående är nog för att inse hur rökta (pun intended) sådana pundare som du är.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 14:39:36 följande:
    Det vet jag ingeting om, finner det bara underhållande hur man är en simpel "pundare" för att man nån gång röker, medan jag kan räkna upp en lång radda av framgångsrika "pundare" som glömde bli informerade om att dom är lowlifes. Kan nog säga att jag är hellre vän med en vad du kallar för "pundare" än en ignorant idiot som inte drar sig att döma ut människor.
    Pundare som inte ser skillnaden på att pröva på under ungdomen och ett fortsatt missbruk dömer jag gärna.
  • KalleKn
    Anonym (ojdå) skrev 2010-05-11 14:42:11 följande:
    Om du är uppväxt med missbruk då förväntar man sig lite mer kunskap från dig!
    Vad skulle det vara för kunskaper menar du? Att lite hasch är inget problem? Låter som du är djupt inne i dimman.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 14:48:02 följande:
    även dom mest problematiska missbrukare kan cleana upp sig och bättre sig, Ignoranta idioter verkar dock vara imuna mot kunskap vilket gör det hela till dött lopp. Det är en stor skilnad på att hitta det i sin ungdom för att sedan använda det, och att fastna i det och missbruka. Tonåringar är kända för sina fyllor, dom flesta av dom lär sig dock att använda alkohol med måtta, så gör även cannabis brukare. Sprida en hatisk stämning riktad mot drogbrukare bidrar bara till drogPROBLEM i samhället. tänk på det en stund.
    Fortsätter man med missbruk så har man inte hittat rätt. Det är ett problem och vad ni än tycker och vill ändra på benämningen så ändrar inte det på problemen som uppstår tvärtom.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 14:56:06 följande:
    Fortsätter man med sitt bruk och hanterar sitt liv på ett ansvarfull sätt så är det inte nån snack om missbruk. Dom största problem med cannabis är inte drogen i sig, det är hatiska dömande as som gör drogen till nått den inte riktigt är och skapar problem med det, och lagstiftningen som slår i regel mot dom som faktiskt inte gör några fel. exempelvis barnen i familjer som blir trakasserade av myndigheter, "vänner" som fördömmer en ...
    Alla som varit i kontakt med missbrukare känner igen ditt resonemang, förnekelsen av problem etc. Inget är missbrukarens fel, dom är bara missförstådda och det är samhällets fel att deras missbruk är stigmatiserat.
  • KalleKn
    end of days skrev 2010-05-11 17:14:38 följande:
    Alla som har varit i kontakt med hjärntvättade propaganda offer känner igen det enkelspåriga resonemanget ALLT är missbrukarens fel, väljer man att missbruka en drog så kan man inte skylla det på drogen i fråga. Det är däremot kontraproduktivt att göra vanligt fungerande folk till "knarkande missbrukare", och med det skapa problem som inte fanns. Känner för att att ta bort skygglappar från ögonen så kan du spendera några timmar och kolla upp vad "droger" kostar samhället och hur mycket samhället spenderar på att skada "knarkare". Under tiden droger i sig är ett littet problem som kan minimeras med rätt åtgärder så är hela kriget mot droger ett enormt problem för alla vare sig man använder droger eller inte. Dom som använder "droger" är demoniserade och stigmatiserade av dom som inte vet bättre och dom som inte använder droger får lida av kostnader.

Eller så är det inte propagande utan uppväxt med missbrukare. Det finns ingen lagom nivå. Missbruket hade definitivt ökat med en legalisering. Enda sättet är att straffa hårdare i alla led. Du har aldrig upplevt konsekvenserna av missbruket som anhörig. Du är så otroligt inne i dimman så du kan inte ens föreställa dig det. Jag tänker inte sjunka till din nivå och ta till en massa invektiv men du om någon förtjänar dom och det är alltid missbrukarens fel. Det finns ingen som tvingar en missbrukare att börja.
Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!