• 02Smulan

Husmorstips! Favorit i repris!

Hej alla FL-are!
    För nåt år sen så hade vi en väldigt bra tråd med diverse husmorstips och andra
    bra lösningar för allt mellan inbränt fett till halsont.

Nu kör vi igen!

Så, frågor och svar på diverse problem i hemmet,
    bidra med ditt bästa tips.

Och jag presenterar redan här universallösningen:
    Ättika!

• Svar på tråden Husmorstips! Favorit i repris!
  • msister

Jag skulle i så fall vilja tipsa om potatismjölets underbara uppsugningsförmåga när det kommer till kissolyckor i sängen.
    I tiden mellan blöja och torr händer det lätt olyckor i sängen och om man häller på skapligt mycket potatismjöl över fläcken och låter det dra i några timmar innan man dammsuger upp det så försvinner både fläcken och doften.
    Så spar man in på en nymadrass också.

• 02Smulan

Bra tips! Undrar om det funkar på kattolyckor också?
    Har en kattunge men han går alltid alltid på lådan men man vet ju aldrig, och blött kräks kommer ju ibland...

• msister
    02Smulan skrev 2010-04-13 19:51:04 följande:
    Bra tips! Undrar om det funkar på kattolyckor också? Har en kattunge men han går alltid alltid på lådan men man vet ju aldrig, och blött kräks kommer ju ibland...
    Det tror jag säkert. För morgonkisset luktar verkligen och det försvinner med potatsimjölet. Kan kanske fungera med maizena också.
  • 02Smulan

Ja precis, maizena kan man också testa!

Pushar fram tråden lite, sist var vi massor som skrev här

• tickfuckintack

Vitlök i öronen?
    JAPP, inlindad i en avklippt bit av ett lakan eller annan tygbit fungerar det mot öroninflammation..

bloggkatastrof, bebismys och en vardag i en sprakande familjelycka..
    http://vaniljkrans.blogg.se/

• 02Smulan
    tickfuckintack skrev 2010-04-15 18:36:00 följande:
    Vitlök i öronen?JAPP, inlindad i en avklippt bit av ett lakan eller annan tygbit fungerar det mot öroninflammation..bloggkatastrof, bebismys och en vardag i en sprakande familjelycka.. vaniljkrans.blogg.se/
    Har du nåt bra mot hosta då??
    Har astma så nu vid förkylning så är det sååå drygt me min hosta som inte vill ge sig...
  • msister
    02Smulan skrev 2010-04-15 18:40:58 följande:
    Har du nåt bra mot hosta då?? Har astma så nu vid förkylning så är det sååå drygt me min hosta som inte vill ge sig...
    Honungvatten. Värm vatten och ha i en klick honung, då brukar hostan bli bättre efter ett par gånger.
  • 02Smulan
    msister skrev 2010-04-15 19:49:01 följande:
    Honungvatten. Värm vatten och ha i en klick honung, då brukar hostan bli bättre efter ett par gånger.
    Jo har kört mkt med det men inte hjälpt så värst...
Svar på tråden Husmorstips! Favorit i repris!