avfärgning?
Hej!
OJ, va svårt att säga innan jag sett ditt hår, men ska göra ett försök att råda dig.
Avfärgning är absolut iget man ska syssla med hemma själv.
Sätter du i en avfärgning som är en typ av blekning i ditt hår är risken eller rättare sagt det kommer att bli blont inne i botten där du avger kroppsvärme, sen kommer längderna gå från gult och bli orange/rött ut mot toppen.
Med andra ord en katastrof och svårt för frisören att sen kunna hjälpa dig att rädda ditt hår.
Om ditt hår inte är allt för lång så hade jag dragit massor av tunna slingor i en hätta, blekt upp dom och sen behöves det antagligen läggas på en silver/ask pastell för att få en snygg blond nyans på slingorna.
har du ett längre hår så får man göra samma grej men väva slingorna i folie istället.
Det bästa att göra när man går från brunt till blont är att göra det i omgångar och låte håret vila under tiden och köra på med stärkande och återuppbyggande inpackningar.
Gör man en blekning på allt på en gång så kommer det med största sannolikhet inte att bli bra.
Hoppas du lyssnar på mitt råd och räddar ditt hår genom att besöka en kunnig frisör!
Lycka till