• lotie

Vi som börjar med pergotime nu våren 2010

Hej! Vi har försökt i 1 1/2 År. Haft ett mf januari 09. Har nu gjort titthål och bränt endometrios och spolat äggledarna. Ska börja med första kuren pergotime så fort jag får mens. Vore kul om fler som börjar med pergotime nu kunde följas åt till vägen mot ett plus:)

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime nu våren 2010
  • AllyZ

Hej! Jag hanger garna pa, kanske fler hittar hit ocksa.

Har forsokt i snart ett ar, fick MF for 2 veckor sedan. tog halv tablett Pergo den manaden jag blev gravid. Nu vantar jag tills mensen kommer tillbaka efter MF:et och sen kommer jag att ta Pergo igen...
    Fick inga symptom alls forra gangen jag tog dem.
  • Eccentrics

Hej hej.
    Jag hakar på Vi började med pergotime den 13/4 och nu är det två långa veckor kvar till bim.

• AllyZ
    Eccentrics skrev 2010-04-21 13:24:29 följande:
    Hej hej. Jag hakar på Vi började med pergotime den 13/4 och nu är det två långa veckor kvar till bim.
    Hej
    Spannande! Fick du nagra biverknaingar  Pergon? tog du 50 mg? Jag tog halv tablett innan och lite orolig for att ta en hel om man far biverkningar..
  • fröken m

Jag hakar på här. Började med Pergo för första gången den 6/4, 1 tablett i 5 dagar. Var på vul 13:e, vet ej när jag har Bim då jag har så oregelbunden mens. Hoppas verkligen att jag har blivit gravid, känner vissa symptom som jag inte kännt tidigare. Har försökt i över 3år...
    Hur länge har ni försökt?

• alou

Hej!
    Jag hänger gärna på här. Tog första kuren Pergo i mars, fick ÄL men blev inte gravid. Har nu tagit andra kuren och väntar på ÄL (som jag tycker borde komma nu i dagarna?). Har haft PCO diagnos i ca 12 år men hade turen att få en liten dotter utan medicinsk hjälp för ca 1 år sedan. Nu har vi försökt få ett syskon i ungefär ett halvår.

• anemone83

Hej

Också Pergotimekur på gång. Tog tabletterna 10-14 april så beräknad ÄL typ någon gång mellan 19-22 april och hade iallafall en viss stegring 21 april (tror jag det var) om man nu kan lita på ÄLstickorna.

Massa sängkammarmys då så hoppas verkligen det tagit sig.

Alltid haft regelbunden mens så BIM borde vara 4-6 maj. Mitt problem är att ÄL varit så sent i cykeln och inte stark/bra nog. Brukar ha ÄL bara 4 dagar innan mens men som sagt, nu kom ju ÄL mycket tidigare.

En hel del konstiga symptom men inte otäcka. Bara annorlunda. Runt ÄL hade jag ganska ont i magen, haft svårt att sova har jag med och så lite ovanligt upp-och-ner i humöret.
    Nu senaste dagarna har jag haft sjuk sexlust, kan inte få nog känns det som ;) och enormt känslig på bröstvårtor/bröst. Också haft molvärk av och till i magen.

HUr går det för er andra?

• AllyZ
    fröken m skrev 2010-04-23 22:44:26 följande:
    Jag hakar på här. Började med Pergo för första gången den 6/4, 1 tablett i 5 dagar. Var på vul 13:e, vet ej när jag har Bim då jag har så oregelbunden mens. Hoppas verkligen att jag har blivit gravid, känner vissa symptom som jag inte kännt tidigare. Har försökt i över 3år... Hur länge har ni försökt?
    Men om du varit pa vul borde de kunna se nar du har AL och ungefar nar du far bim? 
    Jag hade ju som jag skrev innan MF for 2 veckor sedan sa vantar pa mensen sa att jag kan ta mina tabletter. Var pa efterkontroll och allt sag bra ut, kroppen har aterhamtat sig sa mensen borde komma normalt. Forra gangen nar jag blev gravid borjade mina symptom direkt, jag trodde det var fran Pergon bara och tankte inte pa det men det var Grav.symptom for holl i sig de veckor jag var gravid. Tva dagar efter AL borjade mina brost gora ont som bara den, valdigt tidigt...
  • anemone83

Fattar ingenting. Imorgon är jag på dag 21 i cykeln, dvs dags att ta blodprov för att se om Pergon stimulerat tillräckligt el om det behövs dubbeldos istället.
    Men så nu på morgonen vid toabesöket; blod. Först bara typ brunblodblandat slem och nu klart, rött.
    Mens? Nidblödning? Men vad jag förstått är nidblödningar ganska ovanligt så jo, säkert mens men vad tusan?
    Liknande för någon annan? Gärna någon som blivit gravid ;)

• alou

Jag hade likadant förra månaden efter pergo. Blodblandade flytningar (röda/bruna) från dag 21 till dag 28 då mensen kom. Var ju tyvärr inte gravid dock... Min gyn sa att det var spotting och att det är vanligt, behöver inte betyda att man inte är gravid. Så du kan fortsätta hoppas {#lang_emotions_wink}

• anemone83

Men nu har jag blött mycket hela dagen, mer än vad jag normlat har gjort vid mens innan....totalförvirrad.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime nu våren 2010