Inlägg från: Musse75 |Visa alla inlägg
  • Musse75

Delade magmuskler - Diastasis recti - Träning efter förlossningen

Hej mamas!
    Här är en till som lider oerhört av delade magmuskler.
    Skönt att man inte är ensam, samtidigt som det tyvärr inte är ngn större tröst...

Fick tvillingar för snart 6 mån sedan och magen ser fortfarande för jävlig ut! Jag var väldigt stor, gick 39 veckor och twinsen var stora (3775 g, 52 cm och 3335 g, 51 cm) Självklart är jag överlycklig över mina fina, friska och välskapta barn....och självklart är det viktigare än ngt annat...men mitt nuvarande mag- utseende gör mig ändå så ledsen.
    Inte nog med att man nu blivit helt skryklig av all överskottshud...men att se gravid ut när man inte är det är inte kul.
    Men man blir helt gråtfärdig varje gång man ser sig själv i spegeln. 

Jag har gått ner alla grav.-kg + lite till, mina ben och armar, ja hela jag är smalare än innan graviditeten och min (förut så fina) rumpa har blivit helt platt! Men magen står rakt ut!!
    Buken är skryklig, men något sånär platt, men putet börjar vid naveln och fortsätter uppåt. Ser helt konstigt ut till den annars smala kroppen. Men jag ser alltså ut till att var gravid i typ 5:e mån. Helt knäckande!

Har läst en massa om detta och gör övningarna som rekommenderas (plankan osv)...Vet också att man ska ha tålamod, men....det är hemskt att se ut såhär!!! Känns helt hopplöst.
    Har tänkt ge det ett år...alltså till aug...Har det då inte gått tillbaka vill jag undersöka operation.

Kanske vi stackare med detta gemensamt kan utbyta tankar, råd & tips...och ge varandra lite stöd och pepp...
    Kram Musse

Svar på tråden Delade magmuskler - Diastasis recti - Träning efter förlossningen