Inlägg från: Camillis75 |Visa alla inlägg
  • Camillis75

Delade magmuskler - Diastasis recti - Träning efter förlossningen

Japp, känner igen mig Arvas. Fick barn för 12 mån sedan och ser ut att vara i 6-7 mån fortfarande. Ringde vc idag för att få träffa en läkare, får väl se vad de säger..

• Camillis75

Jag ska till vc på torsdag, sen får vi se. Har fått frågan om jag är gravid två gånger den här veckan och jag vill bara gråta när jag får frågan :(

• Camillis75

Var hos läkaren idag och jag har tydligen navelbråck som börjar under naveln och fortsätter upp nästan hela vägen till bröstbenet. Det blev remiss till kirurgen och förmodligen operation. Så skönt att få träffa en bra läkare som förstod och förklarade på ett bra sätt. Jag som laddat med argument behövde inte förklara alls utan hon tyckte det var solklart.

• Camillis75
    Camillis75 skrev 2011-03-10 20:45:14 följande:
    Var hos läkaren idag och jag har tydligen navelbråck som börjar under naveln och fortsätter upp nästan hela vägen till bröstbenet. Det blev remiss till kirurgen och förmodligen operation. Så skönt att få träffa en bra läkare som förstod och förklarade på ett bra sätt. Jag som laddat med argument behövde inte förklara alls utan hon tyckte det var solklart.
    Även kirurgen sa att det blir operation om jag vill. Och det är klart att jag vill det! Visst kommer det att göra ont efteråt och jag får ett stort ärr, men smärtan går ju över och ärret syns ju inte när jag har kläder på mig så det är det enda valet jag har måste jag säga. Inom tre månader sa hon, så vi får väl se när det blir.
Svar på tråden Delade magmuskler - Diastasis recti - Träning efter förlossningen