Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Delade magmuskler - Diastasis recti - Träning efter förlossningen

Här är en till med delade magmusklet.. (tror jag iallfall) Har alla tecken på det.

Fick det efter graviditeten med sonen för 3 årsen. Nu fick jag andra barnet för 2 veckorsen och är ju jätte pepp på att få snygg mage igen. Fick aldrig det mellan graviditeterna..

Längtar massor tills jag kan börja träna..

Är sugen på att börja nu men borde kanske vänta lite till.

• Längtandsfull
    Dody skrev 2011-03-05 20:42:08 följande:
    Det är ju inte så att man direkt ser skillnad på en bild utan man måste palpera för att veta om man har Dr. Däremot så finns det många bra sidor på amerikanska sajter på hur det kan se ut då man har väldigt uttänjd mage.

Om magen putar mkt så ge det lite tid, med tiden går det tillbaka däremot så har man en diastas som man antingen får leva med eller träna upp eller om den är väldigt bred operera. Man ser oftast gravid ut länge efter en graviditet, på mig tog det nästan 3 år innan magen var ok. Däremot så har jag en grym delning som nu gör det hela svårt att ävnda sig i sängen med tvillingmagen.

Det skiljer 3 år på mina barn och mellan dom graviditeterna så blev magen aldrig platt utan den putade ut och jag såg hela tiden gravid ut.. Så jag gissar att det blir samma denna gång.

får googla lite...

Svar på tråden Delade magmuskler - Diastasis recti - Träning efter förlossningen