• BillyX

Hur är ni som familj?

Läste något om att barn är som sina föräldrar, dvs. är mamma och pappa högljudda och med högt temperament, så är det inte förvånande att barnen blir likadana.
    Vet såklart att alla barn är olika och unika, men nog måste väl det finns särdrag hos alla som är gemensamt för hela familjen?

Så, hur är ni? Vilka egenskaper har ni som familj gemensamt? Är ni alla tysta och lågmälda, eller är ni alla väldigt skrytsamma och extroverta? Allvarsamma men ganska envisa?

• Svar på tråden Hur är ni som familj?
  • tindralva

Hm, intressant fråga. Vi är nog ganska pratiga, sociala, glada men tycker att det är viktigt att kunna vara ifred, "stanna upp och tänka" som Tindra säger ibland.

Vi har nog rätt lätt att visa känslor inför varandra, vara glada, ledsna arga osv.
    Min man är tålmodig med både 5-åringarnas varförfrågor och att pillra med tekniska/mekaniska grejer och det är Alva också. Hon ger sig inte förrän hon lyckats medan Tindra och jag tappar tålampdet med pillergöra och blir frustrerade.

Vi är olika allihopa men kanske att många grundläggande sidor är lika hos oss.

• UBJ

Min man och jag är sociala och pratiga som 17. Barnen lika så. Både jag och maken kan härja om vi blir arga - barnen med.

• BillyX

Härligt med lite olika tankar och svar!

• hemmafrun

Jag och min man är lika olika som natt och dag men vi älskar varann..
    Jag har eldigt humör älskar lika mycket som jag hatar (haha nästan)dock inte helt tokig;)
    Jag är typisk svensk och han typiskt osvensk.
    Eftersom vår familj är två språkig är det ett helt kaos alla pratar i munnen men mycket skratt o kärlek.
    Vi har tre barn första väldigt seriös och "duktig" vår mitten är busen och minsta är totalt galen haha.

• hannis

Vi är aktiva, envisa, självständiga, kärleksfulla och har ett hett temperament.

• Mrs Firren

Vi får höra ofta att vi alla tre är lugna och trygga och det kan jag hålla med om. Sen skulle jag vilja lägga till "spillevinkiga" - vi fånar oss en hel del och gör småtokiga grejer, har nära till barnasinnet.

Svar på tråden Hur är ni som familj?