• Skehamn2010

En bil brinner, du inser att den kommer explodera när som helst, i bilen sitter 4 individer. Du hinner bara rädda en, vem?

Du kan bara rädda EN. Sen exploderar bilen och dom andra tre omkommer oavsett vad du än skulle göra.

Du känner till dom här personerna. Det är inga du känner (förutom hunden) men dom bor i samma stad som du.

Det är en 28-åring som precis blivit mamma till en liten kille på 6 veckor
    En 10-årig pojke
    En 23-åring som studerar till cancerläkare
    Din hund som du haft i tre år och som du tycker mycket om

Hur dessa personer har hamnat i samma bil har ingen betydelse. Du ska bara svara på vem du räddar och varför.

Vem räddar du? Motivera ditt svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-14 15:42
    Ja just det. Du kan ju avstå från att rädda någon men då dör alla.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En bil brinner, du inser att den kommer explodera när som helst, i bilen sitter 4 individer. Du hinner bara rädda en, vem?
  • lennartsdotter

Om jag inser att bilen kommer explodera ger jag mig nog inte på att försöka rädda någon alls. Jag vill ogärna gära mitt barn moderlöst.

• isisisis
    lennartsdotter skrev 2010-04-14 15:42:08 följande:
    Om jag inser att bilen kommer explodera ger jag mig nog inte på att försöka rädda någon alls. Jag vill ogärna gära mitt barn moderlöst.
    Är av samma åsikt.
  • Free Spirit

Om det er mulig å redde noen så kommer det inte ann på hvem, bare noen kommer der fram med livet i behold.

Hur kan en i det hel tatt tenke på hvilken utdanning, alder eller hva det måte være..her er det snakk om et verdifullt liv og alle er vel like mye verdt å redde?

• lövet2

Barnet. Varför? Instinkt; för mig går alltid barn före vuxna.

• saltabanditen

Knasig, ogenemtänkt fråga mer knasigare svaralternativ. Därför svarade jag hunden.

• världens bästa mamma

Det var en svår fråga, men klar det 10 åriga barnet.

• kalin

Hunden om det finns tillrackligt med tid.

• Minifer

nu svarade jag pojken, men hur ska jag kunna rädda någon om jag själv dör? Killen lär ju inte hinna bort från bilen snabbare  än jag? Tänker på "offrar inte mitt liv för någon"

Och hur tusan kan jag veta att jag inte hinner rädda de andra, hur ska jag veta att bilen exploderar.? Lite kontig fråga =) Jaaa jag är petig jag vet

• Reglementet

Ingen alls, om jag vet att bilen kommer explodera.

Svar på tråden En bil brinner, du inser att den kommer explodera när som helst, i bilen sitter 4 individer. Du hinner bara rädda en, vem?