• Ebias

Viktväkta?

Hej allihopa!

Tänkte kolla om det var flera där ute som står och försöker gå ner några kilon?
    Jag har varit på fertilitetsavdelning och fått bekräftat att jag måste gå ner minst 7 kilo för att få hjälp. Så min stora fråga till er är om vi som sitter i samma båt inte kan följas åt i denna tråden?

Kram på er och lycka till!

• Svar på tråden Viktväkta?
  • Jennie1987

Jag behöver också gå ner i vikt egentligen.
    Jag börjar med pergotime idag, första tabletten är svald :)
    Men jag vet att jag egentligen borde gå ner massa kilon!!
    Iofs fick jag Pergotime utan problem, men för att jag ska lyckas så borde jag nog gå ner...

Jag har PCO, och har väldigt lätt att lägga på mig, och väldigt svårt att gå ner i vikt.
    MEN, när jag väl tränar så bygger jag muskler mycket lätt (antar att det har att göra med den ökade produktionen av manligt hormon som jag har pga pco...).

Hur ska du göra för att gå ner i vikt?
    Tränar du något? Äter enligt något speciellt?
    Jag försöker simma två gånger i veckan (dock slarvat lite nu i två veckor) och så vill jag inget hellre än börja med spinning (som jag tränat innan och jag älskar det!), men det är svårt att få tummen ur :/

Hoppas att du klarar att bli av med dina 7 kilo :)

Kram och lycka till! :)

www.jenniiiesliv.blogg.se - jag SKA bli mamma trots PCO!
  • Ebias

Jennie: Jag har också andra problem, inte bara vikten. Har endast 1 äggstock och 1 äggledare kvar och endometrios på detta.. :( Så jag vet hur du känner dig.. :(

Jag har gått med i viktväktarna och har nu på tre veckor tappat 2,1 kilo så det känns ganska lovande faktiskt. Det enda jag tränar är att köra wii fit, alldeles för sällan. Men jag försöker att få en rutin på detta igen. Vill ju inom kort bli gravid så då får man försöka lägga mycket krut på vikten..

Hur har det gått med Pergotime? Har du märkt någon förbättring? Jag hoppas det, i allafall..

*krama om*

Svar på tråden Viktväkta?