• Veladis

Flickor som har pojkkläder / Pojkar som har flickkläder

Mina barn har kläder i en saling blanding. Mycket av det jag handlar är second hand, vi ärver en del också. I dotterns (6½) garderob finns alltifrån Transformers-t-shirts till leggings med spets och volangkjol, men det mesta är helt enkelt färgglada basplagg, t-shirts, leggins, jeans... Sonen (snart 4) har också mest färgglada baskläder, men också två egna klänningar (grön med rosa blommor respektive ljusrosa, båda i ledig modell av mjuk trikå) och en balett-gympadräkt. Han har gått till förskolan i klänning och bara fått postivit bemötande för det.

• Veladis

Trosor har vi dock slutat använda till sonen då de började sitta illa. Inte vet jag om han har stor snopp för sin ålder på något sätt, men de satt inte bra. Kalsonger med "snoppveck" i fram sitter mycket bättre. Synd, för det finns så mycket fina trosor...

• Veladis
    Bonanza skrev 2010-04-14 21:39:38 följande:
    Mjuka boxertrosor utan "sydd gren" fungerar bra som kalsonger.
    Varken sonen eller dottern gillar boxervarianten dock. Han vill ha sådana där tighta.
    Problemet med trosor är dock att om de är så tighta som han vill a dem runt rumpanså får snoppen inte riktigt plats. Vi har försökt, vore ju enkelt om han kunde ärva trosorna med, man han tycker inte att de är bekväma.
  • Veladis
    Bonanza skrev 2010-04-14 22:02:19 följande:
    Aha! Apropå trosor så var vi med om en sjuk sak. Jag köpte vad jag trodde var vanliga boxertrosor på lindex. När jag satte på dem på dottern visade det sig att det var såna som gick upp lite och visade halva skinkan. De är hemska!
    Meh? Finns det alltså sådana för småbarn? "Boxerstring" eller vaddå?
  • Veladis
    PerG skrev 2010-04-14 22:18:40 följande:
    Det knasigaste med hela uppdelningen är egentligen inte färgvalet (även om det är så tråkigt) utan att det skiljer sig så enormt i storlek!? Sonen har bl.a. ett par lila byxor som kommer från "tjejavdelningen".  I vanliga fall har han 92 som då brukar sitta lite "löst"...  De här är istället i storlek 98 och sitter riktigt tajt över benen!?... Detsamma har hänt även med tröjor vi köpt från "tjejavdelningen".. Varför denna idioti? Barn under runt 10 års ålder skiljer sig ju inte i kroppsform, så det finns ju ingen som helst anledning att ha olika "centilong"-storlekar eller vad det heter.... suck
    Ja, det är helknasigt.
Svar på tråden Flickor som har pojkkläder / Pojkar som har flickkläder