augustisten skrev 2010-04-15 10:37:47 följande:
Ja, min pojke har nog mest kläder från tjejavdelningen eftersom han tycker bäst om rött/rosa/lila och har gjort så så länge han kunnat tala om vad han gillar. En sak som irriterar mig jättemycket är att det nästan aldrig finns några figurer av honkön på killkläderna. Tvärtom finns ibland (men oftast om hankönet kramar eller pussar ett honkön). Jag har två aktuella exempel: 1. Lindex Muminkläder. Sonen älskar Lilla My - men hon finns ta mej tusan inte på ett enda killplagg. Bara på klänningar (vilket sonen gärna får ha i och för sig). De manliga muminfigurerna finns på några av tjejplaggen men inte tvärt om... möjligen om det är bilder från mumindalen där många figurer finns med. Just nu är det Stinky som finns på killtröjorna - inte den gosigaste figuren i mumindalen precis.2. Åhlens Barbapappakläder. På kalsongerna finns inte en enda av babatjejerna med - bara Barbamamman ihop med Barbapappan på ett par. På trosorna är det lite blandat (och tyvärr är de i en modell som inte passar sonen - annars har han en hel del trosor). Min kille gillar Barbalala bäst fast hon är tjej... det måste nog vara fel på honom!
Tunikan med Lilla My (i grönt, och med några glittriga blommor längst ner) har båda mina grabbar. Först kom jag hem med den till lillebror, och storebror tyckte den var så fin så han ville också ha

(Annars brukar jag undvika att köpa likadana kläder till båda.)
Överhuvudtaget tycker jag tunikor är bra kläder. Väldigt smidigt till minstingen (1 år och 9 månader nu), som annars ofta sitter med en glipa mellan byxor och tröja nu när vi håller på att sluta med bodysar - tunikorna går ner ordentligt om baken, liksom.