• Bonanza

Pojke vill ha en klänning

Ja självklart.

Sonen har flera klänningar. Köpte faktiskt den gröna bamseklänning som ts beskriver åt honom i julklapp, men bytte sen till en orange med "lilla gubben"-hästar på. Lillasyster fick en bamseklänning istället.

Han är fem år och går på en helt ny förskola sen ett halvår sen tillbaka. Och nej, han är inte mobbad. Och jo, han har kompisar.

• Bonanza
    Trollet Ludenben skrev 2010-04-14 21:13:25 följande:
    självklart får han köpa den. När man leker och klär ut sig kan man bli vad som helst för fantasin har inga gränser. Men sen när man lekt klart gör man som med alla andra leksaker, man stoppar dem tillbaka i lådan.
    Varför skulle det vara en lek?

Idioti.
  • Bonanza
    Trollet Ludenben skrev 2010-04-14 21:20:22 följande:
    leker inte dina barn?? Min son har en spiderman dräkt med. Den älskar han men samma sak, när han inte vill leka länge så läggs den tillbaka. Favoriten är den där ben10-klockan... han gillar att klä ut sig och gå in i olika roller. Sen tycker jag att det är väldigt lågt av dig att kalla andras värderingar för idioti. Att du och jag tycker olika är konstaterat för länge sen men räcker det inte med det konstaterandet? Måste nivån ner i skorna?
    Jo, klart att de leker. Men jag förstår inte varför en vanlig klänning jämförs med en spindelmannendräkt? En klänning är primärt ett klädesplagg, inte en leksak?
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning