Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

Pojke vill ha en klänning

Min son har den gröna klänningen med Skutt, Lurvas och katten Janson som det står om i TS. Jag kollade på strumpor och han bara slet ner den från galgen och ylade KATTEN JANSON, KATTEN JANSON, FIIIIIIIIIIIN.

Så då fick det bli klänning. Förra veckan gjorde han en liknande manöver med ett par paljett-tights, men de kommer han nog inte få ha till dagis. Jag är rädd att paljetterna ka nskada andra barn när de brottas...

Men klänningen har han haft flera gånger på dagis.

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 04:06:55 följande:
    Jag tror att det är mammor till söner som älskar att klä ut dessa till småprinsessor
    Hur var det med näbbar, klor och att respektera ställningstagande? Är det varmt i glashuset?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    bouncer skrev 2010-04-15 04:13:00 följande:
    Varför ska en kille ha ett tjej-plagg? Skulle ni låta honom använda Bh också? Strumpbyxor? Det ÄR skillnad på män och kvinnor, tack och lov! Jag är så trött på denna genus-debatt, jag anser att jag som kvinna ska kunna se ut som en bimbo men ändå bemötas med respekt. Som genus-debatten går nu så ska män och kvinnor se likadana ut, det ska inte finnas manligt och kvinnligt. Mina döttrar har mycket rosa och lila kläder och ser för det mesta väldigt tjejiga ut, men de är inte några blyga tafatta mähän för det! Tvärtom, de är väldigt framåt och trygga. Jag tycker att dessa feminister som vägrar tjejiga färger med motiveringen "annars är det ingen som tar dem på allvar" helt motverkar syftet. Självklart ska jag få vara hur kvinnlig som helst och ändå bli tagen på allvar, självklart ska jag ha lika lön för lika arbete!
    För att han valt det, blir glad av det och tycker att han är superfin.

Jag skulle inte låta en dotter använda en bh heller vid 2 års ålder. Strumpbyxor har han redan, om du med det menar kalasbyxor. Några knulla mej-stay ups blir det inte för någondera könet så länge de är barn.
  • Shadilly
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 04:22:16 följande:
    Sen förstår jag inte varför vi "NEJ SÄGARE" som inte vill att våra söner ska strutta omkring i en kjol,klänning som en liten flicka, måste försvara oss med näbbar och klor. Medans ni andra kommer undan med : det är hans vilja. Respektera våran ställning till detta
    Jo du sade det nyss, och sedan fortsatte du med:
    "Jag tror att det är mammor till söner som älskar att klä ut dessa till småprinsessor"
  • Shadilly
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 04:30:58 följande:
    ja och det är exakt vad jag tror? vad menar du met det? vad har det att göra med saken?
    Det är jävligt roligt att se dig skriva så precis efter att du kräver respekt själv. Man får skratta lite.
  • Shadilly
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 04:36:23 följande:
    Plutteli, det är snarare ni som attackerar, mitt val är (ursäkta ordvalet) att inte klä ut min son till en liten fjolla. Och hade min fru satt på honom en så hade det blivit ett jävla liv. Är oxå så jävla trött på detta genus tjafset. klänningar är till för TJEJER ej Pojkar. Varför skulle mitt val vara så mkt värre än erat? Och sen tänker jag ABSOLUT inte sluta skriva, Jag tål kritik, men jag har svårt för att man gör dagens barn till sina egna personliga experiment. Klä ut pojkar i klänningar??? löjligt
    Ja du är jätteattackerad.

"Fjolla" "blivit ett jävla liv" "tjafset" "löjligt"

Har du några rutor kvar i glashuset nu?
  • Shadilly
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 04:42:36 följande:
    har jag skrivit fjolla,jävla liv,  eller det andra till er personligen? Nej absolut inte, så sluta använda liknelser där de inte passar in. Det var min personlig åsikt om diskussionsämnet.
    Har någon skrivit någon attack till dig personligen?

Det du fått är ett påpekande om att du kastar sten i glashus, på förekommen anledning.
  • Shadilly
    The pupel one skrev 2010-04-15 18:31:15 följande:
    Verkar tydligen vanligt det där med att pojkar vill ha klänning. Har dessa pojkar syrror? Har en pojke på G och min man och jag har hafyt den här diskussionen om hur vi ska agera ifall han börjar önska sig klänningar. Min man säger "no way min pojke ska börja springa runt i klänning" hahaha!
    Min son har inga syskon, och jag har sällan klänning. Så han tycker det är fina grejer helt enkelt.
  • Shadilly
    KRSn skrev 2010-04-15 19:25:01 följande:
    Min son hade inte fått gå runt i "vardagsklänning". Möjligtvis pippiklänning och sånt när de leker hemma. Gå in på vilken sida som helst som säljer kläder och hitta "tjej/dam" och "kille/man" Inte fan hittar man klädesplagget "klänning" under "kille/man" ? Likadant är det i affärerna. Anledning? Killar är inte menade att bära klänning, trots att de en gång för lääänge sedan gjorde det.
    Så om jag öppnar en affär och hänger lite klänningar på herravdelningen så köper du en till din son, eftersom det då är meningen at tkillar ska ha dem?
  • Shadilly
    Tinnys skrev 2010-04-15 23:35:25 följande:
    Självklart skulle han få det. Angående hängning i butik så handlar jag på "båda sidorna" till både mina killar och till min tjej.... Jag kan handla kläder till mig själv på manavdelningen. Tycker det är snyggt med väst och slips på tjejer... Löjligt att vara så osäker på sig själv att man inte låter sina barn få ha på sig det dom vill. Alla barn tycker det är fint med rosa och glitter.. Det är bara vi vuxna som kopplar ihop killar klänning bög... patetiskt.
    JA SÄRSKILT SOM EN FÖRKROSSANDE MAJORITET TRANSOR ÄR HETERO.
  • Shadilly
    nollåtta skrev 2010-04-16 11:05:23 följande:
     Eh nej. En transvestit är någon som har ett behov att klä sig och agera som ett annat kön.
    Agera? Tycker du Eddie Izzard uppträder annorlunda än andra män? Man måste inte anamma ett könsstereotypt beteende hos motsatta könet. En del rakar inte ens av sig skägget.
  • Shadilly
    nollåtta skrev 2010-04-16 17:39:31 följande:
    Jag syftade på att det finns transvestiter som är det av olika anledningar, vissa är fetischistiska transvestiter och andra är könsöverskridande transvestiter. Jag skulle dock inte klassa små pojkar i klänning som transvesiter.
    Nej, men det var väl en helt annan sak?
  • Shadilly
    BängtRagnhild skrev 2010-04-21 12:04:06 följande:
    Du förutsätter kanske att det är flickor...
    Min son blir ofta kallad flicka när han har sin klänning eller rosa tröja.
  • Shadilly
    BängtRagnhild skrev 2010-04-21 12:13:59 följande:
    Precis! Jag blev anklagad för att försöka göra min son till bögjävel när han hade rosa byxor. Ja, på stan, mitt på dan..
    Jaså?

Jag har hört att bögarna har lila päls, handväska, antenn på huvet och TV på magen annars.
  • Shadilly
    Ordningsvakt skrev 2010-04-28 17:19:12 följande:
    Sexuellläggning, all MTV program proklamerar för bögar nuförtiden, det har blivit för mkt, det är hjärntvätt på hög nivå.
    Vilka program på MTV proklamerar för bögar? Och vad har det med trådens ämne att göra?
  • Shadilly
    Choicex skrev 2010-05-22 00:35:56 följande:
    Frågan var inte riktad till mig, men jag svarar ändå. Jag tycker att en man kan vara snygg och attraktiv i klänning (:
    Jag med, transor är det bästa jag vet. Tyvärr är min karl inte det minsta intresserad, han har annars jävligt snygga ben.
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning