castillo skrev 2010-05-16 20:33:04 följande:
jaså det tycker du . så du menar att jag inte kan lära min son heller att respektera andra människor. om du kollar lite av det som har skrivits så skrev jag nys till en person att säga att det är synd om mitt barn osv, va fel och respekt löst av henne/honom. jag sitter inte och säger till dem mammorna som har klänningar på sina barn att det är synd om dem barnen och att dem ser ut som det ena från det andra elakheten , bara för att andra itne tycker som jag betyder det itne att jag inte kan reskeptera det och det betyder itneh eller att jag inte lär min son att respektera andra människor . jag accepterar inte att min son mobbar eller inte visar respekt för andra barn .
Men varför kan du då inte istället lära honom att alla är olika och att det är helt okej att gilla eller klä sig i vad man vill oavsett om man är flicka, pojke, mörkhyad, ljushårig etc. ?
Varför är det så viktigt för dig att din som inte får välja själv vilka intressen han vill ha bara för att han råkade födas med en snopp mellan benen?
Skulle du inte tycka jag var rätt dum mot mitt barn om jag sa att hon som är grönögd minsann aldrig ska få rita och måla, för det passar sig inte?? (som exempel)