Pappa2006 skrev 2010-04-28 00:17:52 följande:
Förklara gärna på viket sätt du tror att ett klädesplagg påverkar stämbandens utveckling.......... Jag hade en söt liten turkos klänning som jag gillade att springa omkring i (till min pappas fasa) och utvecklades utan problem till en helt vanlig kille utan gäll och tjejig röst. Jag tror att om man är trygg i sig själv och inte sätter stämplar baserade på invanda mönster och könsroller så är det inga problem att låta sina barn klä sig i de färger, material eller klädtyper som de vill. Jag VET att min son är en pojke och att han vill ha en rosa klänning gör honom inte mindre till en pojke. Det gör honom bara en gladare pojke som fick den födelsedagspresent han önskade sig. Likaså min lilla dotter som INTE fick en klänning, utan en blå munktröja. Mycket verkar hos många (män) bottna i någon form av homofobi eller ialla fall en "jag har ingenting emot bögar så länge dom inte kommer nära mig" attityd. Jag tror inte att färgval eller intressen skapar en sexuell läggning. Och om mina barn visar sig vara homo- bi- transsexuella, queer eller transvestiter så ser jag inga hinder eller problem med det och jag kan sova lugnt i vetskapen om att det inte är någonting som jag på något sätt skapat. Dom är mina barn och jag älskar dom. Och vill dom ha klänning så får dom det.
Skönt att höra att det finns män som resonerar på detta sätt!