Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke vill ha en klänning

BängtRagnhild skrev 2010-05-16 17:57:10 följande:
    Kan bara instämma. Ska vi spy i kors? ;)
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    SaramedM skrev 2010-05-16 18:22:19 följande:
    ok, så när han är 12  är detok att han går och köper dockor och en klänning
    Nej men herregud, barnet är ju då transvestit och/eller bög, det är ju faktiskt tragik och skam på hög nivå!!!!!!!

Eller inte.
  • Dorian Ertymexx
    Hugful80 skrev 2010-05-16 18:27:42 följande:
    Nej.Jag förklarar att det är tjejkläder och att killar inte har sådana och så är det bra med det.
    Nej, det är fan inte bra med det. Men men, jag kan inte hindra dig.
  • Dorian Ertymexx
    SaramedM skrev 2010-05-16 18:38:05 följande:
    jag har inte lust att bli ålagd en massa egenskaper för att jag har snippaNej det finns inga skillnader mer än dom vi skapar
    Jag har länge undrat vad det betyder, egentligen. "Bete sig som män". Vi män beter oss på väldigt olika vis, och då syftar jag inte ens på extremer som Jan Guillou eller Jonas Gardell.
  • Dorian Ertymexx
    Aminah skrev 2010-05-16 18:49:26 följande:
    Spännande, hojjta till när din man är gravid så kan vi fortsätta diskutera..hahahaha
    Aha. Så kvinnor som inte kan bli gravida är män?
  • Dorian Ertymexx
    Aminah skrev 2010-05-16 18:58:07 följande:
    Det där var en ganska barnslig kommentar.Men på nyhetsmorgon för några månader sedan så satt män med bröstpumpar och hävdade att män också kunde få mjölk i sina bröst och likaväl kunde amma. Då har det f-n gått för långt i den så kallade jämställldheten! Kvinnor föder barn och ammar så är det bara. Män borde bete sig som män och inte som kvinnor.
    Män KAN ge bröstmjölk. Det är, med tanke på hur stor mödradödligheten torde varit innan modern medicin, en rätt fiffig liten grej av naturen det.

Jasså? Då kanske du kan förklara för mig hur "män" är, hur "män" "beter sig" som du säger.
  • Dorian Ertymexx
    castillo skrev 2010-05-16 18:58:45 följande:
    rent vetenskapligt så har kvinnan mycket mer hormonsförändringar en en man . hormonsförändringarna påvärkar ens känsloliv och deras humör, så joh vi är mer ostabila i vårat känsloliv och kan gråta för absurda saker när vi har en hormonsförändring ,mens,klimateriet,grav osv. det gör inte en man., men det menas itne att en man blir mindre berörd en en kvinna vid exemepl dödsfall eller barn som svälter.
    Fel. Män har precis lika mycket hormonsvängar, det bara pratas inte lika mycket om det.
  • Dorian Ertymexx
    Aminah skrev 2010-05-16 19:05:52 följande:
    Om du inte vet hur en man beter sig så tycker jag faktiskt lite synd om dig. En man innefattas inte i en beskrivande mening utan en man är en man så som män har varit män i alla tider. Bara för att det går någon sorts hippie-trend i Sverige just nu sedan de senaste typ fem åren betyder inte det att alla måste haka på vänster trenden och tro att skillnaderna suddas ut bara för att män blir som kvinnor och kvinnor blir som män... absurt!
    Nice try, men jag strutnar i vad du tycker om mig, synd eller inte.

Jag vill ha ett rakt svar på vad en man är enligt dig.
  • Dorian Ertymexx
    hymafr skrev 2010-05-18 09:44:22 följande:
    Har inte läst hela tråden.Kan bara undra om ni som tillåter era söner att ha klänning även tillåter dem att göra allt annat som de vill (som inte är farligt), tex kladda i grannens vita tygsoffa, svära offentligt, kasta skräp, spotta dagisfröken i ansiktet, etc...
    Du menar att en pojke som bär klänning är att jämföra med att spotta någon i ansiktet???
  • Dorian Ertymexx
    linas fina skrev 2010-05-21 14:30:17 följande:
    Fast du vet väl att det inte var så hiskeligt länge sedan som byxor på kvinnor var no no? Men tack vara andra genuskärringar så kan du idag bära det. Jag tycker du ska återgå till att bara bära kjol om du vill bevara gamla könsnormer.
    Och ge upp rösträtt. Och ge upp rätt till ägande. Och acceptera aga från "familjens överhuvud" (dvs maken).
  • Dorian Ertymexx
    minamor skrev 2010-05-21 20:45:58 följande:
    För att förändra något som är så oaccepterat bland folk krävs betydligt mer än enstaka barn. Skulle aldrig någonsin låta min framtida son användas som slagpåse av andra barn!  I en perfekt värld är alla accepterade som de är, men detta är låångt ifrån en perfekt värld. Barn vet inte konsekvenserna, det gör vi, och det är därför  föräldrars skyldighet att skydda våra barn mot onödig smärta. Vill ni förändra något, låt era män gå runt i klänning, de kan försvara sig mycket bättre än ett litet barn!
    Det där är klassiskt struntprat, faktiskt. Mobbing beror inte på sådant. Har aldrig gjort. Kommer aldrig göra. Om ditt barn blir slagpåse så är det för att han hamnat längst ned i hackordningen, inget annat.
  • Dorian Ertymexx
    minamor skrev 2010-05-21 21:08:17 följande:
    Jag lär min dotter att försvara sig, vi lär henne att om någon skulle slå henne, måste hon slå tillbaka och blir därmed  inte längst ned i hackordningen.  Är du en mobbingexpert då du verkar så övertygad om att barn inte skulle mobbas p g a att de bär klänningar.? Vill du förändra världen, bär klänning du till jobbet o se vad dina kollegor tycker, låt inte barnen ta smällen, var vuxna o gör det själva!
    Ja, jag är ett slags mobbingexpert.
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning