Simsonen skrev 2010-05-21 19:15:55 följande:
Och om du läser mitt inlägg så riktade det sig också främst till de som skapar trådar om att deras söner har klänning, inte till dem som svarar i trådarna.Det är där jag tycker det blir så sjukt, att detta med kläning på pojkar är något mödrarna går och skryter om och verkligen ska visa upp, som nån knäpp statusgrej.Det är ju därför klänning på pojkar blir så uppseendeväckande och en så stor sak.Det känns för mig så himla knäppt, för mig har det liksom alltid varit normalt att de får ha på sig det de känner sig bekväma i och när de är små, det jag tycker de passar i. Svårare än så är det inte.Men leta runt lite du, se om du hittar nån tråd som lyder "pojke vill ha strumpor"och så lämpliga svarsalternativ till om han ska få ha strumpor eller inte,eller "flicka vill ha mössa" också lämpliga svarsalternativ till om hon ska få ha det.Du kommer inte att finna några (om de inte skapas efter att någon läst mitt inlägg)just för att kläningsämnet är så sjukt trendigt att skryta om, det är inte strumpor eller mössa.
Jag förstår vad du menar. Även en del som tillåter klänning gör en stor grej av det, som att det är något konstigt. Egentligen borde man varken tysta ner eller göra en stor grej av det. Vill barnet välja själv, låt det och visa att det är ok istället för att antingen säga "Nej så får du inte gå klädd utanför lägenheten" eller "Min son har klänning - se vad öppensinnad jag är". Att låta det bli "normalt" helt enkelt