• Anonym

Lön personlig assistent ?

det låter lite lite, jag jobbar ca 10-12 dygn och får ut runt 23 000:-
    Har du jobbat länge? DU kanske har för lite erfarenhet?
    kram

• Anonym

8 dygn eller 11 dygn säger inget om hur mkt man jobbar, vad ger det i timmar? är det 24 timmars pass med full betalning hela tiden som du räknar som  ett dygn? vi jobbar oxå dygn, men får inte betalt alla 24 timmar...

• Anonym

får typ 5000:- för 4X12h/månad jobbar natt på helgen då :) bra för fattig student! 

• Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-04-14 22:35:10 följande:
    Full lön från 19:00 - 24:00, sovande jour 00:00 - 06:00, full lön från 06:00 - 19:00.Vilket innebär 18 timmar full lön & 6 timmar sovande jour.
    ok, eftersom du bara jobbar dygn så tycker jag det känns lite lite. Jag får ut minst detsamma och jobbar inte heltid, jobbar dock dygn, dag, kväll, natt ( allt med sovande jour, men bara i lite mer än 3 timmar annars full betalning)
  • Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-04-14 22:37:27 följande:
    Blir alltså 144 timmar/ månad full lön48 timmar sovande jour.OB-tillägg & semesterersättning är inräknat i månadslönen på 16500..
    Jag har ingen semester ersättning utbetald i min lön.
  • Anonym

Huvudsaken du klarar dig och trivs så är det väl bra

• Anonym
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-04-14 22:38:24 följande:
    Låter som en perfekt extrainkomst !
    det är klockrent! speciellt då "brukaren" sover så jag har tid att plugga på natten, hinner ganska mkt på 12 timmar liksom sen är det ju två nätter i sträck perfekt! i Sommar blir det mer oxå, känns mkt mkt bra!
  • Anonym

låter ju helt sjukt mkt. Jag får 100 kr i timmen.

• Anonym

Fast natt tjänst heltid, får ut ca 18-19 000, ingen utbildning. Löneförhöjning på G.

• Anonym
    Anonym (fd pers.ass) skrev 2011-10-10 14:12:05 följande:
    Många av er verkar tjäna rätt bra ändå. Vilka företag är ni anställda av? Och i vilken stad jobbar ni?

Jag har jobbat som pers.ass i nästan 10 år och aldrig varit i närheten av dessa summor på min heltidstjänst. Visserligen jobbade jag dagar, men ni verkar få netto det jag fick brutto. =S
    samma här
  • Anonym

innan skatt och utan ob 20500 på 100%

• Anonym

Jag har 123 kr'/timme.Sen tillkommer ob mm.Jag jobbar privat.ingen utbildning.

Min vän jobbar ochså privat någon annanstans,hon får 182 kr/timme,deras löner är höga allihop.

En annan vän jobbar privat ochså någon annanstans och får 145 kr/timme.
    Ob och sem.ers är inte inräknat.

En annan vän jobbar kommunalt och har 118 kr/timme,ganska bra med tanke på att hon har 0 erfarenhet och ingen utbildning.Antar att deras löner är ok.
    Vi alla är mellan 25 år-30 år.

Kul att jämföra löner.

Jag ska byta yrkesinriktning,och plugga vid sidan om,och då kommer min lön ligga på ca 19 000 kr månadslön,inget ob eftersom man jobbar aldrig kväll/helg.            

• Anonym

Hej.Att bli fast som personlig assistent är lätt.
    Jag blev fast efter 2 månader.Jag har bara jobbat på privata företag och där har man blivit fast anställd fort.
    Allt handlar om personkemi.
    Och jag har sett hur vanligt det är inom personlig assistent att byta jobb ofta,alltså variera mellan brukarna och därför finns det långvikariat eller fasta tjänster.Jag har varit på många arbetsplatser.Vi säger att på varje arbetsplats jobbar totalt 7 personer schemalagda.1-2 av dem har oftast jobbat i många år hos samma person,resten kanske mellan 1-3 år och sen byter de.

Min vän började jobba kommunalt som personlig assistent och hon blev inringd i 1 månad,sen fick hon schema/vikariat...det är jätte bra.Jag tror det är en lätt yrke att komma in på,och få långvikariat eller fast tjänst.Man kan påverka lönen endel vissa bolag,och sitt eget schema.      

• Anonym

Kan man få personlig assistent-jobb även utan utbildning?

• Anonym

106:-/timme efter nästan två år som deltid.
    6:-/ ansvars tillägg varje timme hos just den här brukaren.

Utöver det får a givetvis OB.

• Anonym

118kr/h    sen tillkommer semesterersättning och OB...

jobbat ca 2 år 

Svar på tråden Lön personlig assistent ?