Inlägg från: Ellikapellika |Visa alla inlägg
  • Ellikapellika

Lön personlig assistent ?

Jag har 121:-/timme + OB.
    Kommer från kommunen och jobbar numera hos privat bolag pga kommunen "sålde ut oss".
    Vi får semesterdagar istället för utbetald semesterersättning men det kommer att ändras i sommar.
    Så man kan väl säga 121:-/ tim + OB + semesterersättning.
    Jobbar bara 70%, dagtid + varannan helg dagtid.

När jag började som PA för flera år sedan hade jag 89:-/timme.
    Senast jag jobbade hos privat bolag hade jag 116:-/timme.

Lönen är ju väldigt varierade beroendet på erfarenhet, kollektivavtal m.m

• Ellikapellika
    Anonym (fd pers.ass) skrev 2011-10-10 14:12:05 följande:
    Många av er verkar tjäna rätt bra ändå. Vilka företag är ni anställda av? Och i vilken stad jobbar ni?

Jag har jobbat som pers.ass i nästan 10 år och aldrig varit i närheten av dessa summor på min heltidstjänst. Visserligen jobbade jag dagar, men ni verkar få netto det jag fick brutto. =S
    Mellanstor stad i södra Sverige, privat (skit)bolag.
    Hade vi inte blivit utlagda på entreprenad av kommunen hade min lön varit betydligt lägre. Ca 110-112:-/timme istället för 121:-/timme.
    Nu byter min brukare till annat privat bolag och vi assistenter får behålla våra löner, men ligger egentligen lite högre än vad bolaget brukar erbjuda. En assistent, helt ny inom yrket utan utbildning får dock högre lön hos nya bolaget än hos bolaget vi är anställda av just nu.

Kika på personlig assistent.com där tror jag du kan få mer info om löner m.m
  • Ellikapellika
    gaya skrev 2012-04-18 09:26:56 följande:
    jag undrar också vad det är för arbetsgivare med den lönen? jag söker dygnsjobb och vill gärna få tips....!
    Mitt bästa tips är att välja ett bolag med kollektivavtal och att kika runt på personlig assistent.com där man kan få lite inblick i hur bolagens assistenter och brukare har det.
Svar på tråden Lön personlig assistent ?