Bärsjal? ja eller nej?
Behöver lite tips..
Funderar på att köpa hem en bärsjal till den kommande bebben,
Men är det något att ha? Tycker personligen att det verkar väldigt smidigt.
Vad har ni för erfarenheter? :)
Behöver lite tips..
Funderar på att köpa hem en bärsjal till den kommande bebben,
Men är det något att ha? Tycker personligen att det verkar väldigt smidigt.
Vad har ni för erfarenheter? :)
Bärsjal eller ergonomisk sele (såsom Ergo, Patapum mfl.) är helt klart bäst som bärhjälp!
Babybjörn råder jag dig att skippa då den framförallt inte är ergonomisk för barnet och inte heller för bäraren. Vet att dom har kommit med någon ny variant som även ska ha ett höftband för mer avlastning, just den selen vet jag inget om dock.
Kika gärna in på www.sjalbarn.se och se om du blir klokare därinne!
vi har sjal,jag är 165 och gubben 193 så då kan vi båda ergonomiskt och bekvämt ha den
Jag bar sonen i bärsjal och mitt tycke var/är den värd sin vikt i guld!! Det var mycket smidigare om man skulle åka buss exv. Sonen var dessutom en ganska ledsen kille som behövde mycket närhet och att ha honom i sjalen frigjorde armarna och han trivdes jättebra där, kunde sova i timmar!
Jag köpte en lång trikåsjal först och älskade den. Köpte sen en vävd sjal som jag inte gillade alls på samma sät så då köpte vi en Patapum bärsele som var bra!
Fick all information från sjalbarn.se men köpte första sjalen från en sida jag inte tror de nämnner där minimundus.se
Kan bara hålla med de andra!
Skulle aldrig klara mig utan sjal! (vagn däremot klarar jag mig utmärkt utan, iaf första året)
När de är riktigt små har jag sjalen påknuten hela dagen och de sitter där hela tiden förrutom när blöjan ska bytas eller när jag sitter i soffan och ammar (ammar dock även i sjalen) De sover aldrig ananrs så gott som när de sover i sjalen!
Sjal är underbart! Är så glad att jag köpte en! Började bära redan på BB och bar flera timmar om dagen det första halvåret!
Ergobaby anser jag då du kan använda bärselen på olika sätt- mage, rygg o höft. Och upp till hela 18 kg. Tips: Testa den. Värd varenda krona.
Manduca är också en kanonsele!
Den hade jag till och med när vi flög med dottern, då var hon ca 20 månader. Gick alldeles utmärkt att bära henne i den.
Jag har Manduca och Ergo, o då föredrar jag Manducan. Nu bär jag inte henne längre iofs, hon blir 4 i höst, men Manducan ska jag spara tills nästa barn. :)
Vi har använt en tricot slen sjal först sen köpte vi en ergobaby bärsele som är kanon bra. Har haft några BB bärselar till mina nadra barn och de är värdelösa barnet sitter jätte konstigt och de är jobbiga att bära i.
Jag tror att sjal är ett jättebra verktyg för dom flesta, ffa om man får barn på våren/sommaren. Mycket skönare att bära i sjal än i sele om man är lättklädd, inget skav, tunt och svalt varma dagar.
Men jag har inte provat själv än. Min bebis kommer inte förrän i månadsskiftet. Har dock köpt en Sino som förstasjal. :) Sval och lättsam, enkel att knyta och bra till ett spädbarn.