Öppna doppresenter inför gästerna??
Måste man öppna doppresenterna inför gästerna??
Är det oartigt att inte göra det?
Vi gjorde det inför gästerna på vår dotters dop,kändes lite löjligt och stå och le där & tacka tusen gånger!
Måste man öppna doppresenterna inför gästerna??
Är det oartigt att inte göra det?
Vi gjorde det inför gästerna på vår dotters dop,kändes lite löjligt och stå och le där & tacka tusen gånger!
Nej det måste man inte. Speciellt om man har många gäster så kan det ju bli ganska tröttsamt. Man kan ju säga "Tack så hemskt mycket för alla presenter, de öppnar vi i lugn och ro i morgon!" Och sen skickar man tackkort till alla för den fina presenten de gav. (ovasett vad man egentligen tyckte)
Ok. Fast vi har bara ca 35 gäster. Men man kanske kan säga så ändå.
Om det är många gäster brukar det bara vara jobbigt och tråkigt att titta på en paketöppning. Då är det bättre att vänta tycker jag, och isället göra tackkortet mer personligt.
Är det ett mindre kalas kanske man kan öppna paketet direkt vid överlämningen?
När vi har haft dop har vi öppnat alla presenter medans folk ätit/fikat och ställt dem på ett bord så att alla som vill an gå och titta på dem efteråt.
När vi döpte sonen hade vi 50 gäster och vi öppnade under fikat. Det tog såååå lång tid och kändes tillslut så krystat att le och tacka. Vilket var lite synd för vi fick jätte bra presenter men det var svårt att visa hur glad man blev mot slutet. Fast samtidigt kanske folk uppskattar att se när man öppnar just deras paket, och även att se vad man fått från andra.
Sen var det svårt för oss att få i oss nåt fika eftersom vi bara öpnnade paket.
Så summa summarum (fult uttryck) så tycker jag faktiskt att man inte behöver öppna inför alla, om det tar lång tid. Har man få gäster skulle jag nog föredra att öppna så alla ser.
Vi gjorde det men jag gillar det inte egentligen. Inte så kul om någon inte haft råd att köpa nåt lika dyrt som de andra, och så ska man säga tack till alla och krama och säga "oooh vad fin" fastän man hatar den :P
Jag är en tråkig människa.. men min erfarenhet är att det blir krystat. Jag tycker man tar presenterna, tackar, lägger dem nånstans och öppnar efter att alla har gått.
Hmm. Får se hur vi gör...
Men de är ju så,det blir lite löjligt på nåt vis att stå och tacka hela tiden. Man uppskattar ju allt man får,men tillslut blir man ju så trött på öppnandet så man vill kräkas...
Man behöver absolut inte öppna presenterna vid dopet. Jag skulle tro att det är mer korrekt att, som någon skrev tidigare, säga att vi öppnar alla presenter imorgon, tack så mycket och sedan skicka tack-kort. Personligen tycker jag dock det är roligt med presentöppningar så att det drar ut på tiden har jag inget emot
Jag hade nog blivit besviken om mitt paket inte hade öppnats när jag e där... samt man vill ju se vad de andra gett...
Vi ska döpa i Juni nu och har planerat ett presentbord i "entre" hallen. Vi vägrar att öppna inför gästerna (gillar inte att stå så mycket i centrum). Sen öppnar man presenterna innan man själv tar mat så kan folk gå å titta när dom ska gå eller mellan maten och kaffet. min kusin gjorde så, blev jättebra tycker jag. =)
Sen kan man ju skicka tackkort ändå om man vill. Jag är av nyfiken natur så jag
vill veta vad man fått för andra presenter. Så gör vi =)