• Bette

Vill ge ägg

I Sverige kan du endast donera ägg på Universitetssjukhus men ute i Europa kan du donera ägg på privata kliniker. Du får dessutom en större summa om du donerar på privat klinik i Europa, vet ej dock om man som svensk kan åka och donera i ett annat land. Tycker att donatorerna får på tok för lite betalt i Sverige, det räcker ju knappt till inkomstbortfall. I Sverige är donatorerna kända, barnet får vid 18 års ålder ta reda på vem donatorn är. Ute i Europa är det oftast inte så, det är mycket att tänka på.

Vad toppen att du vill donera.

Bette

• Bette
    mulan skrev 2010-04-16 12:30:09 följande:
    Japp! Fast det är inte äggdonation. Jag stod med ena foten i äggdonation för 1½ år sedan men sen löste det sig. Men IVF är det iaf
    Hej,

Såg vilken lång resa ni har gjort hittils. Får du rätt medicinering i samband med IVF? Det finns ju både kortison och trombyl som brukar förbättra chanserna att den lille/lilla stannar kvar.

Kramar

Bette
  • Bette
    mulan skrev 2010-04-16 13:20:00 följande:
    Har ätit trombyl en gång. Jag ska föreslå det denna gången oxå. Kramar!!
    Hoppas innerligt att ni får ert efterlängtade plus.

Kram

Bette
  • Bette
    tulpanflickan skrev 2010-04-19 06:53:21 följande:
    Om du donerar i Sverige har barnet rätt att i "mogen ålder" få reda på vem som är den genetiska mamman.
    Genetik har ingenting med det biologiska moderskapet att göra. Barnet har rätt att få reda på vem donatorn är, donatorn är donator och ingenting annat.

Bette
  • Bette

Hej,

En stor eloge säger jag också till er som väljer att donera ägg, tycker att det är fantastiskt gjort av er. Jag skall snart komma igång igen med blodgivning, har varit blodgivare tidigare.

Bette

Svar på tråden Vill ge ägg