Själviska jävla bonus- och bioföräldrar!
Anonym (Bonusmamma) skrev 2010-04-16 12:26:14 följande:
Ja jag har valt att leva med en man som har barn sen innan, jag har inga problem med barnen och behandlar dom på bästa sätt jag kan. MEN jag har INTE valt att leva med ett galet ex till min man. Att biomamman inte förstår gränser tycker jag verkar ganska vanligt om man läser här och pratar med familjerätten. Samtal mitt i natten, sena kvällar, tidigt på morgonen är INTE ok. Varför behöver man ringa mitt i natten och påminna om skolan dagen efter? Ja barnen går ju i skolan varje dag så varför skulle vi glömt det? Att använda barnen och hota med, hota att flytta med barnen, prata skit om oss med barnen, gråta och skrika och bråka framför barnen är INTE normalt och ok. Detta är vardagen med biomamman till mina bonusbarn, nu har familjerätten gått in och gett henne instruktioner NÄR hon får ringa och kontakta oss. Det är inte ok enligt familjerätten att ringa dagligen eller komma hem till oss. SJÄLVKLART e bonusarna besvärliga ibland... och det är våra gemensamma med! Inga barn är änglar jämt, sen är bonusarna lite extra besvärliga för det inte är ens egna och för att dom testar lite mera gränser... men det ÄR något jag har förståelse för. Det är inte mitt huvudansvar som bonusmamma att se till att barnen mår bra, det är föräldrarnas... och när föräldrarna inte kommer överens och den ena varje gång hon ser biopappan gråter, skriker och bråkar då är det inte konstigt att barnen mår dåligt hur mycket bonusmamman än försöker. Bara för man valt ett liv med en man som tidigare har barn, betyder det inte att man insåg hur livet skulle bli. Man måste få klaga av sig ibland. Ibland låter det hårdare än vad det är. Jag har skrivit inlägg när jag varit arg på min man och hans ex och tyvärr har det låtit hårt även mot barnen. Jag har ABSOLUT inget emot barnen, jag planerar och hittar på roliga saker med dom och försöker alltid se till att dom mår bäst. Dessutom trots att jag kan låta hård härinne ibland när jag är irriterad så är det JAG som ser till att vi bor kvar och har vv med barnen.Det var inget jag gick med på när jag blev ihop med en man som har barn. Det är inget som ska ingå i paketet och accepteras...