• kärlektillminaflickor

1 ½ åring som pratar i sömnen

Upptävkte inatt att vår dotter pratar i sömnen.
    Vaknade av att hon låg och prata massa, så jag trodde hon var vaken. Men icke hon sov så tungt.
    Nu hörde jag henne igen börja prata så jag gick till henne, men samma sak igen.

Är det fler som har så små barn som pratar  i sömnen?
    Är det vanligt kanske? :)

• Svar på tråden 1 ½ åring som pratar i sömnen
  • Minni Mouse

Min dotter pratar också i sömninen. Det kan vara allt från att hon skriker, bråkar eller pratar, tom sjunger i sömnen. När jag tittar till henne så sover hon vidare. Det är nog vanligt att de pratar och drömmer eftersom det händer så mycket under dagen så ska de bearbeta allt under natten.

• kg8

Min tös brukar ropa efter Poh och Lala från teletubbies om vi har tittat på det precis innan läggdags

• stinalottalarsson

Min son pratar i sömnen nästan varje natt. Han sover i vår säng så stundtals känns det ganska jobbigt att behöva vakna av ett barn som pratar om allt mellan himmel och jord. Han kan bli ganska fysisk också om det är något särskilt han drömmer om, sparkar och knuffas! I torsdags lekte han med sin kusin hela dagen, och i vanliga fall brukar de leka jättebra, men just den här gången så bara bråkade de om allt. Så natten bestod av "den skulle jag ha", "jag skulle läsa den boken, ge mig den"

Svar på tråden 1 ½ åring som pratar i sömnen