• Ängaboll

Ögoninflammation - några husmorsknep?

Min 2 -årige son har drabbats av vad jag misstänker är ögoninflammation. Han är röd i ögat och det kommer gult "klet" hela tiden och han har under dagen blivit svullen. Ska ringa doktorn imorgon men vet inte hur det behandlas, får de ögondroppar om det nu är det?

• Svar på tråden Ögoninflammation - några husmorsknep?
  • Athema

min dotter fick ögon inflammation när hon var 8 dagar drygt och vi fick Fucithalmic utskrivet till henne som behandlas i 7 dagar. Det är droppar..

Tips vi fick tills vi kunde komma till en läkare var att badda och torka ur ögonen med en kompressor eller en sån där plattrund bomullsgrej med sterilt vatten.. Sen visade dom ett sätt man kunde massera vid tårkanalen när svullnaden började gå ner men det är så svårt att förklara hur man gör. Lättare att visa..

• Ängaboll

Det jag är rädd för är att det ska smitta till det andra ögat eller hans syskon eftersom han är och gnuggar hela tiden. vet du hur smittsamt det är mellan syskon?

• Amazina

Ögoninflammation är jättesmittsamt!! Tvätta barnets händer ofta!! Spola med koksalt flera gånger om dagen och behandla med salvan. Torka bort klägg försiktigt med icke luddande kompress.

• Ängaboll

Tack för era svar. Jodå, det ver ögoninflammation så vi fick Fucithalmik och idag är det mkt bättre :))

Svar på tråden Ögoninflammation - några husmorsknep?