Inlägg från: Anonym (Amy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Amy)

J*vla Unionen! A-kassa ärende. LÄS!

Anonym (förbannad) skrev 2010-04-17 21:23:23 följande:
    För att de sade att det behövdes inte.
    Är ju fortfarande så att man MÅSTE ha varit medlem minst 6 månader oftast 1 år och ha jobbat heltid minst 6 månader plus att man sak uppfylla kraven för a-kassa, innan man blir beviljad a-kassa. oavsett när man slutade jobba. 
  • Anonym (Amy)
    Anonym (Konstigt) skrev 2010-04-17 21:49:35 följande:
    Någon måste ha missförstått det hela. Om du bor i en villa, inte sjutton kan du ringa försäkringsbolaget när huset brinner och säga att "jag vill teckna en försäkring, det är dags nu för mitt hus brinner"! Lika lite anser jag att man kan ringa akassan och säga " nu blir jag arbetslös och vill gå med i akassan för att få stämpla" Varför skulle "alla andra" vara med i akassan om det räcker att gå med när man förlorar jobbet?????? För att vi gillar att ge bort våra pengar? Vore det så att det räcker att gå med när man blir arbetslös så skulle man ju spara massa pengar genom att göra det först då! Förlåt, men man måste tänka lite själv också. Som sagt, antingen har din man missförstått vad unionen sade eller så har Unionen missuppfattat frågan.
    Hade varit grymt, då slipper man ju betala och ändå få pengar när det väl sker *ironi*
Svar på tråden J*vla Unionen! A-kassa ärende. LÄS!