35,7 i temp, 4 år...normalt??
Våran 4 åring har sovit dåligt och gnällt o nu kom han upp...ttrodde han hade feber då han är hostig.
Men han hade bara 35,7 i temp, det har jag aldrig varit med om och har 3 barn...?
Är detta normalt?
Våran 4 åring har sovit dåligt och gnällt o nu kom han upp...ttrodde han hade feber då han är hostig.
Men han hade bara 35,7 i temp, det har jag aldrig varit med om och har 3 barn...?
Är detta normalt?
Finns de som har s.k underfeber. Det blir liknande symtom som om man hade vanlig feber.
"Jepp, bekant fenomen! Det är nästan värre än riktig feber. Ta det lugnt och bädda (om möjligt) ner dej i en varm säng så att du ens hålls lite varm." Kopierade vad någon annan hade skrivit om det.
Man brukar anse att normal temp är mellan 36-37,5. Ring och hör med sjukvårdsupplysningen tycker jag
Vad kontrollerade du tempen med? Öron, panna och mun kan ju visa lägre temperaturen en vad man oftast har. Rektal temp är ju den mest tillförlitliga.
ja han brukar alltid ha en temp på över 37 grader, får nog ringa, bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite :)
har ringt och det var ingen fara tydligen =) men mysko ändå tycker jag!
Vad skönt att det inte var någon fara!
Du tog alltså tempen ganska tätt inpå att han sovit? Min dotter hade nämligen 35 i temp en gång, då tog ja den direkt efter att hon gått upp...ja blev förskräckt! Men så tog ja den efter ca en halvtimma igen, och då var den på 37. Kanske hade med det att göra?
ja precis :P Men det var som sagt ingen fara =) Så nu vet jag det om det blir så igen hehe