• LinaTed

Lergigan comp?

Jag har fått lergigan comp utskrivet av min bm för illamående. Nu sitter jag å läser lite om de å så står de bland biverkningarna: illamående,kräkningar,huvudvärk och yrsel, bland annat. Allt detta har jag redan å vill ju knappast att de ska bli ännu mer. Jag ska ju ta den här medicinen för att slippa illamående och kräkningar.....hmm..

Nån som har erfarenhet? Är dom bra eller har du mått sämte av dom?

Huvudvärk å yr är jag hela dagarna ändå så de vill jag gärna slippa mer av..Törs jag ta dom?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Lergigan comp?
  • äppelpäppel

Usch, jag mådde ännu sämre av dom! Blev trött och konstig och inte försvann illamåendet heller. Men de fungerar för många så prova och hoppas på att du är en av dom :)

• CeciliaB

Jag mådde mycket bättre av dem! Absolut, gjorde att jag fick i mig nåt överhuvudtaget!

• oroshjärta

Lergigan Comp var min räddning, hjälpte mot illamåendet utan att man blev trött, helt klart värt att testa!

• Stor mamma

Jag åt dem men mig hjälpte de inte alls. Det är nog så himla olika från person till person, Bara prova o se hur det blir för dig

• Sesam32

Jag åt dessa tabletter, men gjorde varken från eller till....
    Sen står oftast alla dessa biverkningar på alla mediciner, oavsett vilka man kollar på.. du ska nog inte stirra dig blind på det... Testa tabletterna ett par dagar så får du bilda en egen uppfattning, men som sagt.. Stirra dig inte blind på biverkningarna...

Mitt illamående gick över av sig självt en dag omkring v.15-16

• RiNan

Jag mådde mycket mycket mycket bättre av dem. Första graviditeten gick jag på postafen och så även i början av den andra men jag klagade så mycket på hur trött jag blev så då fick jag ändra till Legrigan comp eftersom de även innehåller lite koffein och därför tar bort en del av effekterna som man blir trött av. Jag gick på dem genom hela gravidteten. Men testa dem och mår du sämre så köp lite postafen på apoteket. De är billigare recpeptfritt än på recept. Första gravidteten tog jag 1 varje morgon och kväll men under andra mådde jag lite lite bättre så då tog jag 1/2 morgon och kväll och blev ju då även mindre trött.

• LinaTed

Oj vilka snabba svar =) Då ska jag prova å se hur de går iaf. Tänkte säga att de kan ju inte bli värre än va de är, men de kan de ju faktiskt med tanke på alla biverkningar {#lang_emotions_undecided}

Jaja.. bara att testa för att få svar {#lang_emotions_dreamer}

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • RiNan
    Sesam32 skrev 2010-04-16 10:29:42 följande:
    Jag åt dessa tabletter, men gjorde varken från eller till.... Sen står oftast alla dessa biverkningar på alla mediciner, oavsett vilka man kollar på.. du ska nog inte stirra dig blind på det... Testa tabletterna ett par dagar så får du bilda en egen uppfattning, men som sagt.. Stirra dig inte blind på biverkningarna... Mitt illamående gick över av sig självt en dag omkring v.15-16
    Mitt illamående gick över när barnen föddes
  • Sesam32
    RiNan skrev 2010-04-16 10:30:48 följande:
    Mitt illamående gick över när barnen föddes
    usch va långdraget, men det är ju så individuellt det där...
Svar på tråden Lergigan comp?