• LinaTed

Lergigan comp?

Jag har fått lergigan comp utskrivet av min bm för illamående. Nu sitter jag å läser lite om de å så står de bland biverkningarna: illamående,kräkningar,huvudvärk och yrsel, bland annat. Allt detta har jag redan å vill ju knappast att de ska bli ännu mer. Jag ska ju ta den här medicinen för att slippa illamående och kräkningar.....hmm..

Nån som har erfarenhet? Är dom bra eller har du mått sämte av dom?

Huvudvärk å yr är jag hela dagarna ändå så de vill jag gärna slippa mer av..Törs jag ta dom?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Lergigan comp?
  • LinaTed

Tack för alla svar =) Jag ska som sagt testa iaf å se hur de går.
    Förra graviditeten åt jag postafen å de hjälpte mycke, men denna gång hjälper de inte ett skit, har provat {#lang_emotions_undecided}

Är i vecka 13 nu å förväntar mej att må illa till vecka 19 minst då jag gjorde de sist. Tycker illamåendet bara blir värre hela tiden, plus att jag har börjat få en jävla huvudvärk varje morgon, plus yrsel... de blandat med illamående är ingen bra kombination vill jag lova...känner mej mer död än levande, plus att jag har en 1åring att ta hand om...{#lang_emotions_dreamer}

• April Mamma

Mådde mindre illa men blev rätt såsig i skallen,lite full liksom =)

• LinaTed
    April Mamma skrev 2010-04-16 10:50:25 följande:
    Mådde mindre illa men blev rätt såsig i skallen,lite full liksom =)
    oj, de vill inte jag bli... har en 1 åring att ta hand om{#lang_emotions_surprised}
  • LinaTed

nån som vet vad de kostar?

• Mizzen
    LinaTed skrev 2010-04-16 10:57:27 följande:
    nån som vet vad de kostar?
    Jag tror jag betalar ca 63 kr per förpackning.
  • LinaTed
    Mizzen skrev 2010-04-16 10:59:44 följande:
    Jag tror jag betalar ca 63 kr per förpackning.
    okej, tackar =)
  • carola1977

Jag åt dem. Mådde fortfarande illa och var tvungen att äta lite och ofta, men slapp i alla fall kräkas och det var ju väldigt skönt. Fungerade bra på dem till skillnad mot när jag i början åt Postafen och blev en zombie med enorma overklighetskänslor.
    Minns inte vad de kostade, men inte särskilt mycket.

• Meria

Med andra spydde jag mer av dem. Med tredje nu blev de min räddning. Illamåendet verkar ha gått över nu i v.14.

Jag blev snurrig av dem de första 3 dagarna, sen vande man sig och det gick över.

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • Bonzan

För mig är lergigan comp räddningen, utan dem hade jag nog inte fått behålla nått.

Är i i v 29 och har spytt bort 11 kg men hade garanterat gått ner mer utan dem.
  • LinaTed

tack för alla svar. Jag har hämtat ut tabletterna nu och provat dom 2 gånger och dom hjälper faktiskt =) Fast jag fick fel sort, min bm sa att jag skulle få comp men fick mite. Nån som vet vad de är för skillnad?
    Enligt min bm gjorde det inget iaf...att jag fick fel sort alltså, så de måste ju va ungefär samma...

• carola1977
    LinaTed skrev 2010-04-19 17:45:45 följande:
    tack för alla svar. Jag har hämtat ut tabletterna nu och provat dom 2 gånger och dom hjälper faktiskt =) Fast jag fick fel sort, min bm sa att jag skulle få comp men fick mite. Nån som vet vad de är för skillnad?Enligt min bm gjorde det inget iaf...att jag fick fel sort alltså, så de måste ju va ungefär samma...
    Jag tror att skillnaden är att comp även innehåller koffein så man inte blir lika trött av dem.
  • spinn

Jag har använt comp ett tag nu men bytte tillbaka till postafen i dag, tyckte inte de hjälpte mig. Har mått illa hela tiden och kan kräkas när som helst på dygnet. Som jag uppfattade det med biverkningarna så är det att symtomen kan lindras om de tas i samband med måltid.
    Jag vaknade en morgon och mådde så illa så jag tog en tablett direkt men det skulle jag inte ha gjort, bara att gå till toan efter jag hade ätit min smörgås.
    Hoppas på bättre resultat med postafen.

• babydeluxe

Jag fick mitt liv tillbaka på grund av de där tabletterna. Visst blev jag tröttare men det gjorde ingenting så länge jag slapp må så frukatnsvärt illa dygnet runt!

Testa!

• Sockret

Jag äter också LC funkar hur bra som helst, innan testade jag postafen som fungerade i 2 dagar, jag mådde så dåligt att jag inte ens kunde jobba men nu när jag äter LC så kan jag äntligen fungera som människa igen.
    Jag får inga biverkningar alls, läkaren sa till mig att man kan antingen bli uppiggad eller dåsig av dom.

Hoppas det funkar för dig, dom kostar 66 kr förresten :)

• sopes alva

Mådde svin dåligt första 13 veckorna. fick lergigan comp... mådde risigt av dom så jag fick lergigan enbart och dom var mycket bättre. vad gälle sideeffects så är det från person till person. till o med alvedon har massa biverkningar ju.

• spinn

Har ätit lergigan comp nu men som jag skrev i häromdagen bytte jag tillbaka till postafen i torsdags kväll och blev så dålig på fredagen, en av de värsta dagarna hittils så nu har jag bytt tillbaka till lergigan comp igen och har mått mycket bättre så nu får de bli de!

Svar på tråden Lergigan comp?