• 3way

Skulle du äta en kött bit som du visste blivit illa behandlad?

Skulle köttbiten smaka bättre i din mun om den blivit misshandlad, haft en stressad död,  var så halt att den inte kunde gå av djurtransport utan de fick ta en pall lastare och putta av de stackars djuret så den fick stora köttsår på buken och magen.

Detta händer.
    Skulle du köpa denna köttbiten med gott samvete?
    Eller du kanske bara blundar.

Jag är mycket insatt i sådana här etik/djur frågor och tycker de är jätte intressant att veta hur andra tänker.

Besök gärna min blogg

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du äta en kött bit som du visste blivit illa behandlad?
  • Licens To Kiss

Jag skulle inte äta köttet.

Älskar mina barn! Dotter född 2001-10-21 och Son född 2010-01-30
  • Bevabus

Jag skulle må så dåligt att jag kunde spy. Jag är själv vegetarian och väldigt insatt i detta ämne. Mår illa av bara tanken på att äta ett annat liv.

Färdig barnskötare 21 November! Woho!
  • Mika86

visste skulle man må doligt av att djuret ha haft det dåligt/blivit illa behandlat men jag är så löjlig att jag inte kan ät nåt kött om jag tänker på vad det är.

Men visste jag om att djuret blivit illa behandlat skulle jag inte köpa det

• sstv

Köttet skulle inte smaka bättre av att djuret blivit illa behandlat, men det skulle gå alldeles utmärkt att äta.

• Jagsjälv

Vi i Sverige klappar oss alltid för bröstet och tror att vi är så jälva duktiga och att våra djur mår bättre och behandlas bättre än i andra länder. Vi måste nog öppna ögonen och se oss omkring. Inte bara när det gäller djurhållning, utan skola, vård, mm.

Men ja, jag älskar kött och äter kött. Bryr mig inte varifrån det kommer. De danksa grisarna smakar också mkt bra...

• kvinnan47

Jag ömmar för djuret och skulle inte köpa det, likväl som jag bara köper ägg som jag vet kommer från frigående höns.

• Cloud Berry

Sådär behandlas ju allt kött som inte är kravmärkt innan det blivit kött så ja jag äter ibland plågat kött. Både kyckling och nöt.

Det är ju ännu värre när köttet inte kommer från Sverige så svenskt kött och gärna krav är det jag föredrar framför oplågat älgkött.

• sär skriven
    kvinnan47 skrev 2010-04-16 13:13:54 följande:
    Jag ömmar för djuret och skulle inte köpa det, likväl som jag bara köper ägg som jag vet kommer från frigående höns.
    Jag har jobbat med frigående höns och det är inte särskilt mycket bättre. Frigående utomhus är säkert en helt annan femma, frigående inne är rena tortyren...
  • liag

Köttbiten blivit illa behandlad, är det inte djuret du avser som blivit illa behandlat?
    För du ser väl inte djuret som en köttbit hoppas jag?!

• Bevabus
    sär skriven skrev 2010-04-16 13:15:17 följande:
    Jag har jobbat med frigående höns och det är inte särskilt mycket bättre. Frigående utomhus är säkert en helt annan femma, frigående inne är rena tortyren...
    Vart köper du äggen som kommer från höns frigående utomhus? Jag har jättesvårt att hitta såna :/ i butikerna är det ju nästan alltid från såna som gått "fritt" inomhus.
    Färdig barnskötare 21 November! Woho!
Svar på tråden Skulle du äta en kött bit som du visste blivit illa behandlad?