• Skruttis74

Tips på nattblöja till 1-årig kille som kissar MYCKET på natten

Hej

Min lilla kille kissar väldigt mycket på natten, det läcker varje natt och jag börjar bli less på att byta sängkläder hela tiden. Han kissar väldigt lite dagtid, verkar som om han gör av med allt på natten. Ofta byter jag en gång på natten men då vaknar han oftast och är vaken i 1 till 2 timmar. Han sover dåligt så detta gör det ju bara värre.

Jag använder idag libero nr 6 (han väger 12 kg) men det funkar som sagt inte. Har testat Pampers baby dry också men det fungerade inte heller. Finns det någon super duper blöja som fixar mycket kiss?????

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Tips på nattblöja till 1-årig kille som kissar MYCKET på natten
  • Queenie70

Icas egna är skitbra-

• Queenie70

Byxblöjor suger..Dessutom är de besvärliga att ta av och på...Kan nån berätta för mig varför de existerar?

• Teskedsmamman
    Queenie70 skrev 2010-04-17 00:15:50 följande:
    Byxblöjor suger..Dessutom är de besvärliga att ta av och på...Kan nån berätta för mig varför de existerar?
    På dagen är de exemplariska, iaf Willys Och min kille på 2 år 8 mån har den som försäkring på natten nu när han inte är 100% torr, han kan själv springa på toan innan han somnar och på morgonen, det hade aldrig gått med kardborreblöja.

Man måste inte använda byxblöja om man nu tycker de är så dåliga, men det är ju bra att de finns för de som tycker de fyller sin funktion, eller hur.
    3 killar & pojke v24 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Queenie70
    Teskedsmamman skrev 2010-04-17 00:26:19 följande:
    På dagen är de exemplariska, iaf Willys Och min kille på 2 år 8 mån har den som försäkring på natten nu när han inte är 100% torr, han kan själv springa på toan innan han somnar och på morgonen, det hade aldrig gått med kardborreblöja.Man måste inte använda byxblöja om man nu tycker de är så dåliga, men det är ju bra att de finns för de som tycker de fyller sin funktion, eller hur.
    Absolut. Men jag har inte sett några fördelar med dem. Ungen min plockar av sig kardborre blöjorna utan problem. Men får dock inte på dem själv. Kanske kommer jag att upptäcka fördelarna när han blir äldre. Han e ju bara 21 månader ännu.
  • Teskedsmamman
    Queenie70 skrev 2010-04-17 00:29:09 följande:
    Absolut. Men jag har inte sett några fördelar med dem. Ungen min plockar av sig kardborre blöjorna utan problem. Men får dock inte på dem själv. Kanske kommer jag att upptäcka fördelarna när han blir äldre. Han e ju bara 21 månader ännu.
    Nä just det, de får inte på sig dem själva.... när de börjar springa på toan så blir blöjan mer en "säkerhetskalsong" som de kan manövrera själva....

Perfekt

Alla mina tre har haft god nytta av byxblöjorna, speciellt under potträningsperioden.
    3 killar & pojke v24 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • trolltriss

mitt tips är att gå upp en storlek, det gör ju att blöjan i sej tål mer kiss,,och på det viset blir den torrare,,,,

• StilaM

Jag klickade på tråden för att tipsa om Pampers Baby-dry, som räddade oss, men ser att du redan prövat dem... Har inga förslag, men önskar dig lycka till!

• Leija

Annars testa Huggies, jag tycker de suger upp riktigt bra och mycket.

• Miniigirl

Det finn ju många fler blöjmärken än bara pampers och libros...har du provat några fler? annars så testa!!Willys, lidls och citygross blöjor tycker jag är bra..mens sen beror det ju på väldigt mycket hur barnet ser ut oxå, så det bästa är ju att testa:D...kanske gå upp 1 storlek?

• pixiewings

Här är det bara Lidl´s som har fungerat.. och vi har testat de flesta.
    Sonen väger 12 kg men vi har gått upp till 5:orna på natten - alltid bättre att ha lite större för de tar upp mer kiss.

Sebastian 080301 ♥ BF 100624
  • Darla

Huggies pull-ups training pants, speciellt avsedda för natten då de ska lära sig bli torra - de funkar för oss, använder fast vi inte pottränar.... De kommer i ett blått litet paket. Eller Huggies Super dry - de är också  bra men kan läcka ibland om de åkt snett eftersom se inte smiter åt som pull-ups.

Svar på tråden Tips på nattblöja till 1-årig kille som kissar MYCKET på natten