• Anonym (glasögon)

Avbet. på glasögon med anmärkning?

Jag ska kolla min syn eftersom jag ser såå dåligt på håll och är ganska säker på att jag kommer få glasögon.
    Nu är det så att jag inte har råd att punga ut 1500kr bara sådär och behöver alltså ta på avbetalning, problemet är att jag har betalningsanmärkningar så jag TROR inte att det går.

Men eftersom min sambo och jag ska kolla synen samtidigt och han ska ha nya glasögon så undrar jag om någon har koll på om han kan ta både sina och mina glasögon på avbetalning i hans namn? Eller kommer dom tycka det är konstigt..?

Vi ska till Specsavers och dom har ingen mail vad jag kan hitta och ringa kan jag inte göra förrän måndag så nån som har koll?

• Svar på tråden Avbet. på glasögon med anmärkning?
  • Anonym (vi har)

Vi har hela familjens glasögon på min man, vi gick dit tillsammans så varför betala fler uppläggningsavgifter och såna grejer.

• Anonym (glasögon)

Ah låter perfekt! Det är ju faktiskt sant. Tack för svar!

• Anonym (valutakort)

Det beror ju på vilket system de har för avbetalning.

hos min optker tecknar man ett valutakort, dvs ett kreditkort, och får därmed itne ha betalningsanmärkning.
    I övrigt är det väl inget konstigt att lägga båda glasögonen på samma avbetalning.
  • Anonym (glasögon)
    ekke skrev 2010-04-16 21:46:50 följande:
    favoptic.se
    Tack! Har du handlat därifrån? Är det bra kvalitet verkar det ju sjukt bra och billigt!
  • ekke

jag har tre par som jag köpt där, bra kvalitet på alla.

• Anonym (glasögon)

Låter kanon, tack!

• Anonym (me too)

Jag har också köpt glagögon flera gånger på Favoptic och är nöjd. Finns kanske inte lika snygga bågar som designbågarna hos en riktig optiker men de är OK och man ser lika bra med dem som med de dyra från optikern.

Sen har väl just Specsavers också billiga glasögon, från 395:- eller 2 par för 795 m jag inte missminner mig. Även då begränsat utbud av bågar men man ser bra i alla fall.

• Anonym (vi har)

Tänk även lite med Facoptic att har du jätte dålig syn så överväg en vanlig optiker. Min man ligger närmaren +10 på sina glas. De blev kanon tjocka och såg hemska ut (flaskbottnar). Vi testade och beställa därifrån men det blev inge bra, så vi skickade tillbaka dem.

• Anonym (glasögon)

Jo jag vet att Specsavers är riktigt billiga också men jag kikade på deras hemsida på bågarna dom har och dom billigaste jag hittade av den modellen jag vill ha som var snygg kostade 1500kr. På favoptik klickade jag hem 6 liknande bågar för att prova och dom dyraste kostade 445, lit skillnad :D

Vi har ganska milda synfel så det är nog ingen risk att det blir "flaskbottnar" men tack för tipset ändå :D

• Anonym (vi har)
    Anonym (glasögon) skrev 2010-04-17 16:55:07 följande:
    Jo jag vet att Specsavers är riktigt billiga också men jag kikade på deras hemsida på bågarna dom har och dom billigaste jag hittade av den modellen jag vill ha som var snygg kostade 1500kr. På favoptik klickade jag hem 6 liknande bågar för att prova och dom dyraste kostade 445, lit skillnad :D Vi har ganska milda synfel så det är nog ingen risk att det blir "flaskbottnar" men tack för tipset ändå :D
    Ja men om ni har milda synfel så är det bara att köra på. Känner många som köper bågar därifrån och är jättenöjda. Var därför vi ville testa åt maken också.
  • Anonym (glasögon)

Ja jag har redan beställt hem 6 provbågar och min sambo också. Bara hoppas att någon av dom känns bra så slår vi till direkt efter vi gjort våra syntester!

Läste nånstans att dom kan va lite sämre kvalitet på men jag känner att jag hellre köper riktigt billiga bågar av kanske liiiite sämre kvalitet och kanske byta med nåt/ett par års mellanrum än att köpa svindyra som man måste va superrädd om i massa år och får panik om man råkar ha sönder för det är så dyrt med nya :P

Svar på tråden Avbet. på glasögon med anmärkning?