• Kaxelina

Lamotrigin

Jag åt den och jag hade en lång upptrappning men så fort jag kom upp i 100mg så fick jag ont i lederna. Kunde vara Lamotriginet som orsakade det sa min läkare. Och för att jag haft problem tidigare med lederna.

Sen la vi det åt sidan i kanske 5 månader och när jag fick min diagnos bipolär och adhd så sa utredarna att jag skulle få bukt med min bipolära del först innan medicin för adhd sattes in. Vi testade då att börja med Lamotrigin igen för att ge det ett försök till. Det började att klia över hela min kropp redan vid 50mg så vi slutade med den.

Efter min absolut första tablett så fick jag ont i huvuet och illamående men det gick över ganska snabbt.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Kaxelina
    Anonym (ångest) skrev 2010-04-20 16:07:21 följande:
    äter du någon annan medicin mot din bipolaritet då istället som fungerar bättre?  det tråkiga är att ingen verkar ha något positivt att säga om lamotrigin, så man funderar ju på om det faktiskt är värt det. jag som blev så glad över att hela biverkningsdelen på bipacksedeln var ingenting i jämförelse med antideppresiv medicin, så nånstans tänkte jag väl att den skulle vara mildare. men efter att ha hört om folks upplevelser så känns det tufft.
    Jag har något som heter Ketipinor.
    www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx&i=ORION+PHARMA_KETIPINOR
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
Svar på tråden Lamotrigin