Inlägg från: Anonym (Deppare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppare)

Lamotrigin

Jag äter lamotrigin och är uppe i 200 mg. Jag är dock varken bipolär eller epileptiker. Jag går hos en samtalskontakt sedan ett år ungefär, och har ätit lamotrigin sedan 5 månader. Som synes i signaturen så är jag en deppare, och Lamotrigin har visat sig effektivt vid måttligt depp-tillstånd. Anledningen till varför jag valde den var att jag planerade att skaffa barn och inte ville ha sexuella störningar när vi skulle "tillverka" så att säga. Just sexbiten är något som mina depparperioder inte påverkat så jag ville gärna behålla förmåga och lust. Jag har hittills ej märkt några biverkningar.

• Anonym (Deppare)

Samtalen går, som det brukar göra, ut på att skaffa sig verktyg för att klara ett liv utan depp. Jag har inte sjunkit ner i depp sedan jag började äta Lamotrigin, förutom i början när jag åt för låg dos (100 mg). Jag är nu uppe i 200 mg och räknar med att äta dem i minst 6 månader till.

Anonym (ångest) skrev 2010-04-26 22:37:45 följande:
    tack för svar!Hur är det med depressionen nu då? hur lång tid tog det innan du fick effekt? även jag är mer åt det deprimerade hållet.
Svar på tråden Lamotrigin