babybump skrev 2010-07-30 18:04:09 följande:
Ojojoj, är så dålig på att kolla in på FL. Ska försöka skärpa mig!
Hur går det med ryggont och foglossning? Låter inget vidare det där. Jag hade lite ont i ryggen i början av graviditeten men det verkar ha gett med sig. Men som ni säger man ska ju inte ta för givet att man mår som en prinsessa rakt igenom alla 40 veckor... Men hoppas kan man ju alltid!
Var hos BM i tisdags och allt såg bra ut! Så skönt! Men man är ju alltid ett nervvrak innan man ska dit, eller jag är i alla fall det... Får ju för sig att manska få dåliga nyheter och en massa annat... Usch!
Min sambo har däremot spårat ut lite.

Helt plötsligt verkar han superfrånvarande och har börjat bete sig som en gris därhemma. Kalla fötter? Livrädd? Vet ju att det är en lika stor förändring för honom att bli förälder som det är för mig men just nu känner man inte för att ha en halvengagerad partner. Någon som upplevt det samma? Har pratat med flera och vad jag förstår är det inte helt ovanligt att relationer blir knas mitt i graviditeter. Problemet med min sambo är också att han är så himla dålig på att prata och det gör ju inte saker och ting lättare... Pust! Är hemma hos en kompis hela helgen och sitter kattvakt och det känns inte helt fel med lite andrum om jag ska vara helt ärlig. Hoppas saker och ting ordnar sig.
Nej, nu är det dax att beställa pizza! Film och godispåse har jag också laddat upp med! Ha en skön helg nu tjejer!
Igår började min semester - nu har jag 3 veckors ledigt. Ska bli så otroligt skönt och det är nog bra för min stackars rygg som mått ganska dåligt de sista 3 dagarna. Har legat på spikmattan varje kväll innan jag somnar och det har faktiskt hjälpt. Man hoppas att man slipper mer "krämpor" nu.. he he...
Det där med att vara nervös när man ska till BM känner jag igen, förra gången var första gången vi skulle lyssna på hjärtat - då var jag duktigt nervös när jag satt i väntrummet. Nu ska jag inte dit förens den 19 aug och då kommer jag ha gått 25 veckor.
Min sambo är inte så engagerad i smådetaljerna, som vilken färg vi ska ha på bärselen mamma ska köpa till oss i USA (ERGObaby) eller så. Men annars tycker jag han har "skött sig". Blivit mer verkligt för honom efter ultraljudet när han verkligen såg att det fanns något i mig - hans lilla pojk.
Hoppas allt ordnar upp sig för er snart och att detta bara är en tillfällig fas han går igenom! Jag har också laddat upp med godis denna helgen, har varit ensam jag med då sambon jobbat. Men i morgon börjar hans semester också så då får man lite mer tid tillsammans.
Har ni fått några roliga/konstiga/bisarra cravings?