• tezzan2010

väntar du första barnet i november? och bor i haninge? kom in här =)

Hej..!
    Therese heter jag. bor i haninge och är i vecka 10.. Bf har jag 17 november som det ser ut hittills.. Dom flesta som jag känner har nyligen fått bebisar och deras mamma ledighet går i princip ut när min börjar..
    Jag skulle vilja dela tankar och åsikter med någon och sedan kanske även ses.. och när bebisarna kommer gå promenader /fika och prata barn och blöjor =)
    Det är mitt första barn så mycket tankar som far omkring.. men jag kan tänka mig att jag inte är ensam...

vad sägs?
    Hörs vi?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 10:09
    Hej tjejer! uppdaterar lite här...
    Nu har vi kommit in en bit och har inte långt kvar.. (dom flesta av oss)
    självklart gör det ingenting om ni bor vare sig i tyresö eller ösmo ni är lika välkomna ändå...
    barn i oktober-januari spelar ingen som helst roll =) ha det gött=)

• Svar på tråden väntar du första barnet i november? och bor i haninge? kom in här =)
  • molntussa
    babybump skrev 2010-07-30 18:04:09 följande:
    Ojojoj, är så dålig på att kolla in på FL. Ska försöka skärpa mig!

Hur går det med ryggont och foglossning? Låter inget vidare det där. Jag hade lite ont i ryggen i början av graviditeten men det verkar ha gett med sig. Men som ni säger man ska ju inte ta för givet att man mår som en prinsessa rakt igenom alla 40 veckor... Men hoppas kan man ju alltid! Drömmer

Var hos BM i tisdags och allt såg bra ut! Så skönt! Men man är ju alltid ett nervvrak innan man ska dit, eller jag är i alla fall det... Får ju för sig att manska få dåliga nyheter och en massa annat... Usch!

Min sambo har däremot spårat ut lite. Demon Helt plötsligt verkar han superfrånvarande och har börjat bete sig som en gris därhemma. Kalla fötter? Livrädd? Vet ju att det är en lika stor förändring för honom att bli förälder som det är för mig men just nu känner man inte för att ha en halvengagerad partner. Någon som upplevt det samma? Har pratat med flera och vad jag förstår är det inte helt ovanligt att relationer blir knas mitt i graviditeter. Problemet med min sambo är också att han är så himla dålig på att prata och det gör ju inte saker och ting lättare... Pust! Är hemma hos en kompis hela helgen och sitter kattvakt och det känns inte helt fel med lite andrum om jag ska vara helt ärlig. Hoppas saker och ting ordnar sig.

Nej, nu är det dax att beställa pizza! Film och godispåse har jag också laddat upp med! Ha en skön helg nu tjejer!
    Igår började min semester - nu har jag 3 veckors ledigt. Ska bli så otroligt skönt och det är nog bra för min stackars rygg som mått ganska dåligt de sista 3 dagarna. Har legat på spikmattan varje kväll innan jag somnar och det har faktiskt hjälpt. Man hoppas att man slipper mer "krämpor" nu.. he he...

Det där med att vara nervös när man ska till BM känner jag igen, förra gången var första gången vi skulle lyssna på hjärtat - då var jag duktigt nervös när jag satt i väntrummet. Nu ska jag inte dit förens den 19 aug och då kommer jag ha gått 25 veckor. Glad

Min sambo är inte så engagerad i smådetaljerna, som vilken färg vi ska ha på bärselen mamma ska köpa till oss i USA (ERGObaby) eller så. Men annars tycker jag han har "skött sig". Blivit mer verkligt för honom efter ultraljudet när han verkligen såg att det fanns något i mig - hans lilla pojk.

Hoppas allt ordnar upp sig för er snart och att detta bara är en tillfällig fas han går igenom! Jag har också laddat upp med godis denna helgen, har varit ensam jag med då sambon jobbat. Men i morgon börjar hans semester också så då får man lite mer tid tillsammans.

Har ni fått några roliga/konstiga/bisarra cravings? Skrattande
  • tezzan2010

Hoppas allt är bra med er tjejer! =)

Idag har jag varit hos  bm och mät mage och lyssnat på min lilleprins hjärta..
    Allt lät jätte bra...
    Ska ni gå några föräldrar kurser?
    jag har bokat in mig på prolyfax, amining, tiden efter förlossning och så kurs hos försäkringskassan så jag ska lära mig hur man tar ut dagar och sånt..

ska någon av er börja på någon träning..? jag tänkte testa på vattengympa men vill inte gå själv? och det e ju inget som killen vill följa med på :P
    nån av er som är intresserade?:P

• denimbee
    tezzan2010 skrev 2010-08-03 19:24:42 följande:
    Hoppas allt är bra med er tjejer! =)

Idag har jag varit hos  bm och mät mage och lyssnat på min lilleprins hjärta..
    Allt lät jätte bra...
    Ska ni gå några föräldrar kurser?
    jag har bokat in mig på prolyfax, amining, tiden efter förlossning och så kurs hos försäkringskassan så jag ska lära mig hur man tar ut dagar och sånt..

ska någon av er börja på någon träning..? jag tänkte testa på vattengympa men vill inte gå själv? och det e ju inget som killen vill följa med på :P
    nån av er som är intresserade?:P
    jag har också tänkt gå profylax, amning och fk kursen... dock minns jag inte vilket datum jag bokade... så skall se om det går att få fram på något vis....  är amningskursen på MVC??

jag tränar fortfarande lite på nautilus, får se hur länge det fungerar, och så blir det många och långa prommenader.... men vattengympa låter spännande, är det den som går nere vid sjukhuset=??
  • tezzan2010
    denimbee skrev 2010-08-04 17:23:58 följande:
    jag har också tänkt gå profylax, amning och fk kursen... dock minns jag inte vilket datum jag bokade... så skall se om det går att få fram på något vis....  är amningskursen på MVC??

jag tränar fortfarande lite på nautilus, får se hur länge det fungerar, och så blir det många och långa prommenader.... men vattengympa låter spännande, är det den som går nere vid sjukhuset=??
    okey.. jo aminingskursen var på mvc...
    ja det var vattengympan på sjukhuset jag tänkte på.. sen finns det ju på tovalla oxå...
    Jag har varit väldigt dålig på att röra mig den senaste tiden promenader har det väl blivit men rätt lat i värmen och sen lat när det blivit regn (undanflykter)
    Tänkte börja nu när simhallen öppnar och börja simma 4 ggr i veckan..
    kanske kan testa vattengympan då tillsammans :P
    den som dom har vid torvalla e rätt kul den med..
  • babybump

Hej alla!

Hade tänkt gå frofylax och föräldrar kurs här i Haninge. Någon som tänkt gå på typ Anna's Profylax eller ngt liknande eller tror ni det räcker med den kursen man kan få genom landstinget? Men jag har inte bokat in oss än. Måste göra det denna veckan, har förstått att platserna går som smör i solen.

Vattengympa är inget jag tänkt gå men det kanske vore kul! Är det den som MVC arrangerar ni hade tänkt gå? Har för mig att de hade ganska knasiga tider? Promenerar fortfarande en del men har börjat få jobbigt att andas så fort jag blir lite anfådd.. Känns som jag måste gå så jäkla sakta att det lika väl kan kvitta... Annars mår jag som fina fisken så man borde ju passa på att röra på sig så mkt som möjligt. Gäller bara att hitta en motionsform som funkar.

Men om ni planerar att simma tillsammans hänger jag gärna på! Alltid kul att göra saker tillsammans!

Ha en skön söndag!

• tezzan2010
    babybump skrev 2010-08-08 12:29:04 följande:
    Hej alla!

Hade tänkt gå frofylax och föräldrar kurs här i Haninge. Någon som tänkt gå på typ Anna's Profylax eller ngt liknande eller tror ni det räcker med den kursen man kan få genom landstinget? Men jag har inte bokat in oss än. Måste göra det denna veckan, har förstått att platserna går som smör i solen.

Vattengympa är inget jag tänkt gå men det kanske vore kul! Är det den som MVC arrangerar ni hade tänkt gå? Har för mig att de hade ganska knasiga tider? Promenerar fortfarande en del men har börjat få jobbigt att andas så fort jag blir lite anfådd.. Känns som jag måste gå så jäkla sakta att det lika väl kan kvitta... Annars mår jag som fina fisken så man borde ju passa på att röra på sig så mkt som möjligt. Gäller bara att hitta en motionsform som funkar.

Men om ni planerar att simma tillsammans hänger jag gärna på! Alltid kul att göra saker tillsammans!

Ha en skön söndag!
    jja den som 'är på mvc eller kanske ta på torvallla dom har ju vattengympa 4 gånger i veckan.. tis/ons(torsdsgs kvällar och lördags mornar.. jag tänkte börja köra när dom öppnar 24 augusti iallafall...
    man kan ju åka till torvalla och simma några längder behöver ju inte vara gympan :P

jag har tydligen gått upp 8 kilo och eftersom jag redan har lite att ta i så är väl det mkt och ska försöka röra på mig mer.. jag mår oxå hur bra som helst men ut och gå gör mig v'äääldigt andfådd hehe..
    så simning för min del är nog bäst...
  • babybump

Ojojoj, har börjat känna mig ganska tung och trött. De senaste dagarna har varit lite jobbiga. Hur mår ni? Känner att det är lagom nu och undrar hur de här sista tre månaderna kommer bli...
    Simning vore skönt! Man känner sig ju dessutom lite lättare i vatten! Drömmer

• tezzan2010
    babybump skrev 2010-08-12 21:56:17 följande:
    Ojojoj, har börjat känna mig ganska tung och trött. De senaste dagarna har varit lite jobbiga. Hur mår ni? Känner att det är lagom nu och undrar hur de här sista tre månaderna kommer bli...
    Simning vore skönt! Man känner sig ju dessutom lite lättare i vatten! Drömmer
    Oj jobbigt.. har du fått stor mage?
    jag känner mig fortfarande väldigt liten min mage syns men inte mer än så,.. Ryggonten som jag kände i v 23-25 är som bortblåst och alla känns kanon bra..
    Torvalla öppnar den 24:de så då kommer jag bo där....
  • denimbee

är nu i vecka 18.... är på ett tåg på väg från halland till stóckholm, har varit hos en släkting och blivit ordentligt bortskämd!!  skulle verkligen vara kul att simma vid tillfälle.... dock har jag lite svårt att komma iväg på  dagtid, så det måste vara eftermiddag/kväll för att det skall passa.... alternativt helg går också bra....

om det är någon som vill prommenera så säg till, jag brukar prommenera ofta och det skulle vara roligt med lite sällskap!

• babybump
    denimbee skrev 2010-08-13 19:25:35 följande:
    är nu i vecka 18.... är på ett tåg på väg från halland till stóckholm, har varit hos en släkting och blivit ordentligt bortskämd!!  skulle verkligen vara kul att simma vid tillfälle.... dock har jag lite svårt att komma iväg på  dagtid, så det måste vara eftermiddag/kväll för att det skall passa.... alternativt helg går också bra....

om det är någon som vill prommenera så säg till, jag brukar prommenera ofta och det skulle vara roligt med lite sällskap!
    Promenerar gärna! För mig passar em/kvällar också bättre. Helger funkar också. Går dock inte så fort... Så länge det är någorlunda plant går det bra men det är värre i uppförsbackar. Ska definitivt gå och simma. Känns som bra träningsform för tillfället. Kan väl kolla av då det börjar närma sig och kanske gå tillsammans? Vore kul!
Svar på tråden väntar du första barnet i november? och bor i haninge? kom in här =)