solskenshistoria
Hej kära PCO:are,
Hej kära PCO:are,
Jag ryser när jag läser detta!
Vad härligt att du tillslut blev gravid och att din son snart kommer! :)
Och vad skönt att du och din man känner så för varandra nu, att ni kommit närmare varandra! Vilket lyckligt slut! (Eller början är det ju egentligen).
Jag har inte alls varit med om såhär mycket som du, än ialla fall, jag är fortfarande ung, 23 år.
Men jag och sambon har varit utan preventivmedel sen mars 2007, då åkte p-staven ut, men inget har hänt :(
På hösten 2008 sökte jag hjälp eftersom min mens var som bortblåst sen jag tog ut p-staven. Då konstaterades pco.
Men ingenting hände, ingen läkare ville hjälpa mig eftersom jag var så ung och dom tyckte att jag skulle gå ner lite i vikt.
Så tiden har bara fått gå, träffat olika läkare, och alla har satt gränsen på 24 år, innan jag skulle få testa Pergotime.
Men NU äntligen, äntligen har jag träffat en fantastisk läkare som verkligen vill hjälpa mig och sambon! Han tyckte att "åldersgräns" var det dummaste han hört!
Angående min vikt så sa han: "Du behöver inte gå ner ett enda kilo, du har den optimala kroppen för att bli mamma!".
Lyckan blev såklart total när jag fick träffa en så förstående och rak och ärlig läkare, äntligen!
Så nu äter jag min första kur Pergotime, tog den tredje tabletten idag. Och på onsdag ska jag in på vul för att se om något ägg lyckats mogna till sig.
Jag har också problem med att min slemhinna inte vill bli tjockare än ca 4-5 mm...
Är lite orolig att det ska ställa till problem. Men min läkare säger att jag har alla chanser att kunna bli gravid. Känns lite lugnade ialla fall :)
Känns skönt också att veta att jag har så mycket "fina" ägg som min läkare sa.
Tack för din solskensberättelse, den hjälpte mig!
Och grattis till blivande tillskottet!
Kram
Grattis till solskenshistorien... *L*
jag har haft min diagnos i ca 10 år pco-s gjort en konisering å tagit bort 2cm av livmodertappen. Hade gett upp men testade pergotime å första försöket lyckades. Hade försökt me sambon i ca 2 år utan att bli gravid kört oskyddat i 5 år å inget men första försöket... :)
Ä nu i v38+1 å bara vill att pyret ska komma ut... blir nog när som helst. livmodertappen ä utplånad, öppen 1cm å Bm kände pyrets huvve när hon kollad om jag av öppen sååå långt ned ligger hon.
Har lärt mej att när man minst anar så kan miralkel hända. Man ska inte ge upp...