vårat skrev 2010-04-17 13:13:24 följande:
ja det är mitt andra, min dotter vägde 4435 och var 55 lång, och fick tas med sugklocka plus att hon låg med ansiktet uppåt, så det var riktigt tufft. hoppas denna gång att den ska va mindre och att dom tycker jag ska sättas igång. dom sa att jag skulle komma in för igångsättning men min bm sa att dom gör en bedömning och där efter ser om dom behöver sätta igång mig. så jag är lite nervös att dom inte ska sätta igång mig då. låter det krångligt:) ? dom sa ju på förlossnigen att jag skulle komma in för igångsättning, då kan dom väl inte säga så mycket annat väl?
min första var 4680g / 56 lång och fick tas med sugklocka.
Redan på mvc så sa jag att jag ville inte gå över tiden samt att jag ville göra ett vikt ul, det fick jag göra och då beräknads barnet väga 4 kg vid bf. Han vägde 4745g.
Vi var på ett samtal på spec mödra några dagar innan bf och då gjorde läkaren en undersökning och kände jag tappen var mogen osv. Så då beslutades att jag skulle sättas i gång. Vi fick typ bestämma dag själv, så vi tog bf dagen =)
Tala om att du är orolig ang att barnet är stort. Men enl min läkare så klarar kroppen av ett större barn andra gången. Jag gick dock sönder massor även andra gången, men då hade dom ett team som kom på 2 min och sydde mig och jag har inga problem ef det,hade knappt ont. Första gången hade jag ont i 6 mån ef.
Nu är ju kroppen lite mer förberedd på vad som komma skall =)