Inlägg från: Gabriella84 |Visa alla inlägg
  • Gabriella84

är så nervös för igångsättning på tor:(

vårat skrev 2010-04-17 13:04:16 följande:
    när jag var inne på förlossnigen så var jag i v 38 och jag ville att dom skulle sätta igång mig när jag ändå var där, men dom tyckte det var för tidigt att sätta igång mig. så därför fick jag en annan tid på torsdag.hoppas det går bra för jag vill INTE behöva göra snitt, har hört att det är större risk med snitt om man blir igångsatt:(
    Vill inte skrämmas men jag blev igångsatt och det slutade med snitt. Men hon låg fel och massa annat va inte som det skulle så ser allt bra ut så borde det inte vara några problem. Har massa kompisar som blivit igångsatta och för alla dom gick det fint! Lycka till!
  • Gabriella84
    vårat skrev 2010-04-17 13:19:56 följande:
    ok hur låg hon då? min ligger fix neråt så den lille borde ligga kvar så:)jag hoppas så att det ska gå bra. hmmm va det snurrar i huvudet, vill bara att den lilla plutten ska komma ut och må bra.
    Hon låg med ansiktet uppåt och hade nästan inget vatten. Reagerade på igångsättningsdroppet med att höjja pulsen rejält! Jag hade feber och inga värkar i och med att dom fick sätta igång och stänga av droppet hela tiden. På det hela taget inge vidare. Jag va öppen tio cm i 15 timmar utan att det hände någonting... Hon mådde fint när hon väl kom ut dock
  • Gabriella84

Jag fick feber så något va det väl men hon reagerade kraftigt. Destå mer dropp destå högre puls... Men om du gått igenom det förut och det gått bra trots lite svårt läge så går det nog bra! Håller tummarna för dig!

Svar på tråden är så nervös för igångsättning på tor:(