• Frökenflitig

Sambons tjatiga ex

Min sambo har ett ex som nu, två och ett halvt år efter deras separation, kommer och kräver att han ska ge henne saker som hon inte tog med sig när hon flyttade ifrån honom! Det var han som ville att de skulle gå isär, och han sa till henne att hon fick ta med sig vad hon ville, bara de flyttade isär. Så hon tog sina saker och flyttade, fast hon glömde visst en del. Ända sedan separationen har hon ringt och skickat sms om saker hon behöver som hon glömde ta med sig. Då hon inte har körkort får min sambo köra sakerna till henne. Nu har hon kommit på att hon ska ha komposten (tydligen har hon fått den i present eller något) och därför ska min sambo nu köra den till henne. What, han är väl ingen passup, han har frågat henne flera gånger om hon ska ha något från huset och hon har varje gång sagt nej, och ändå kommer hon nu och ska ha det ena och det andra. Men eftersom han skiter i hennes j-a kompost har han sagt att hon får komma och hämta den om hon vill ha den, ändå skickar hon meddelanden via barnen och undrar när han kommer med komposten.

Dessutom har hon kontakat advokat för att göra om bouppdelningen eftersom hon tycker att deras bouppdelning har missgynnat henne, trots att de redan gjort en bouppdelning som de bägge gått med på. Öh...jag tycker det är märkligt, men jag kanske har missat något eftersom jag inte lägger mig i alla detaljer. Blir bara så irriterad...Någon annan som har varit med om liknande?  

Svar på tråden Sambons tjatiga ex