Inlägg från: saltabanditen |Visa alla inlägg
  • saltabanditen

Anders Eklund får permission...

Bam skrev 2010-04-17 15:11:33 följande:
    Ett jävla hån mot offrens familjer.
    Vad är det som är ett hån? Att han få gå till en optiker, köpa en bok, resturangbesöket eller att han öht har mänskliga rättigheter?
  • saltabanditen
    Ventress skrev 2010-04-17 16:25:57 följande:
    Kanske att han redan får komma ut (även om det bara rör sig om ett par timmar)- hur länge sen är det han mördade Engla? Två år? Restaurangbesöket är väl rätt onödigt.
    Varför är det "onödigt" mer än att man vill förhindra av ren hämndlystnad.
    Om vi ska ta bort allt som är onödigt för de som är straffade så blir det det mesta. Tex är böcker, glasögon och näringsriktig mat onödigt.

Ska alla dömda straffas enligt ett hämndperspektiv? Vad gör vi med skattesmitare, bankrånare och bedragare?
  • saltabanditen
    Anova skrev 2010-04-17 17:08:26 följande:
    Restaurangbesök? Skulle han haft matsäck med sig från anstallten eller vad? Jag tycker att det är självklart att han ska få äta ute om han får permis på stan en förmiddag.. Klart karln ska få gå till en optiker!
    Antar att matsäcken helst ska bestå av hårda dammiga skeppsskorpor och en skinnpung kvalmigt, helst mögligt,  vatten. {#lang_emotions_wink} 
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 17:17:43 följande:
    Stackars Anders, livstids fängelse för två ynka mord! Det är klart att stackarn är förtjänt av en längre tids permission än dessa korta timmar. Hur ska han annars kunna visa hur bra den svenska kriminalvården är. Han är säkerligen helt botad från sitt udda begär att mörda, redan för länge sedan. Kan vi inte släppa honom istället?
    Och det där inlägget slog ganska fel.
    Tror att du menade att vara sarkastisk, men det är svårt att få fram på rätt sätt i text.
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 17:34:46 följande:
    Jag tycker att det säger mer att man inte förmår förstå hur fel ironi och sarkasm oftast blir i text.
    Att man inte förmår tänka i andra banor än på hämnd.
    Att sakna ens elementär allmänbildning om mänskliga rättigheter.
  • saltabanditen
    Bam skrev 2010-04-17 17:48:42 följande:
    Det är ett hån att han får vistas ute. Det snackas väldigt mycket om mänskliga rättigheter, vad har offren för rättigheter? Nä, dom har varken liv eller rättigheter eftersom en dåre valde att göra slut på dom.Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle sova bättre om dömda mördare hölls där dom bör vara, bakom galler.Och när fan blev ett restaurangbesök en rättighet för nån?
    Och frågan ställdes ovanför, vad är alternativet? Matsäck?
    Vilken typ av fängelse vill du ha? Som i i de länder där du förlorar alla mänskliga rättigheter, inte får mat om du inte har släkt som betalar, där plitar kan göra vad de vill med dig utan att någon bryr sig?
    Bara undrar...
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 17:56:39 följande:
    Jag tycker vi skulle outsourca svensk fängelsehantering till det land som kostar minst. Sedan kunde de hantera dem hur de ville under tiden de avtjänar sitt straff.
    Då tycker jag att du kan flytta till det landet eftersom du anser att det är ett bra system.

Om du inte accepterar hur det fungerar i Sverige finns det eg ingen anledning att bo kvar.
  • saltabanditen
    Bam skrev 2010-04-17 17:56:41 följande:
    Alternativet? Att han äter sina måltider i fängelset såklart. Jag har ingen lust att diskutera fångvård, för det var väl inte det ts handlade om? Jag anser inte att det är en mänsklig rättighet för en dömd sexmördare att vistas ute. Det är min åsikt och jag är i min fulla rätt att ha den.
    Jo, det är precis fångvård som diskuteras. Vill du diskutera hämnd istället?
    Som det påpekats flera gånger i tråden har det inget med mänskliga rättigheter att göra, varför tror du det fortfarande?
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 18:03:26 följande:
    Hur de behandlas i fängelset bryr jag mig inte om. Do not make the crime if you cannot do the time. Min generella inställning är att folk som döms till fängelse är ett hot mot befolkningen och då ska befolkningen skyddas, inte de dömda! De dömda avsade sig rätten till mänskliga rättigheter när de begick sina brott.Hur man ser till att en livstidsdömd aldrig mer blir ett hot för befolkningen bryr jag mig inte om. Även avrättning är ok för min del.
    Jag vill ha källa på att brottslingar avsäger sig rätten till mänskliga rättigheter!

Om det är din personliga åsikt är du i mina ögon en värre förövare än mäördaren själv eftersom du i princip vill göra samma sak (mörda) men är alldeles för feg för att utföra dådet själv.
  • saltabanditen
    Epeemaster skrev 2010-04-17 18:09:20 följande:
    Så bara för att man bor i Sverige måste man acceptera allt i Sverige? Man har alltså enligt dig ingen rätt till åsikt och möjlighet till att argumentera och försöka förändra?Du förespråkar med andra ord en totalitär diktatur? Intressant för att komma från någon som påstår sig värna om mänskliga rättigheter...
    Ja, det gäller ju att kunna tolka text. Hur fick du ihop våra lagar och icke acceptans med dessa till att förespråka diktadurer?
    Förklara enkelt och i flera steg för jag är inte alls med dig i tankegångarna...
Svar på tråden Anders Eklund får permission...