Inlägg från: maelgi |Visa alla inlägg
  • maelgi

Anders Eklund får permission...

Epeemaster skrev 2010-04-17 18:03:26 följande:
    Hur de behandlas i fängelset bryr jag mig inte om. Do not make the crime if you cannot do the time. Min generella inställning är att folk som döms till fängelse är ett hot mot befolkningen och då ska befolkningen skyddas, inte de dömda! De dömda avsade sig rätten till mänskliga rättigheter när de begick sina brott.Hur man ser till att en livstidsdömd aldrig mer blir ett hot för befolkningen bryr jag mig inte om. Även avrättning är ok för min del.
    Kunde inte skrivit d bättre själv. Hur grymt folk än tycker d låter så tycker jag att man avsagt sig sina rättigheter då man begår ett brott.

Gå o mörda ngn o sen "buhu så synd om mig som inte får göra som alla andra (som inte mördat ngn) får göra" Nej fyyy fan lås in o kasta bort nyckeln!
  • maelgi
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:38:25 följande:
    Ja fast det leder inte till någon form av allmänprevention. Stater med dödsstraff har i genomsnitt högre mordstatistik än stater utan dödsstraff. Fast ska vi seriöst ta diskussionen om dödsstraffets vara eller icke vara?
    Tror inte att de staterna har högre mordstatistik pga att dom har dödsstraff. Jag kan helt utan ngn som helst tvivel säga att inför dödsstraff för faan. Givetvis ska personen vara dömd helt utan tvivel så man vet att man tar död på den som verkligen är skyldig. Enda anledningen till att jag inte själv skulle straffa ngn som gjort ngn nära till mig illa är att jag inte vill hamna i fängelse själv för d drabbar mina nära oxå. Men är man så funtad så man har ihjäl en liten flicka så är d kört från början. Man kan inte vara så sjuk o sen helt plötsligt bli frisk efter ngn slags rehabilitering. Jag är HELT för livsstids fängelse o hellre d än dödsstraff men då ska fångarna lida för d dom gjort oxå. Sen är d ju ett stort skämt att livstid här i Sverige är tisdbestämt. Livstid då ska människan sitta tills han/hon dör helt enkelt o inte fan ska dom ha d lyxigt i fängelset. Lägg dom pengarna på offren ist för o ge fångarna en så bra tillvaro som möjligt i fängelset. I USA kan man tom få 2 st livstiddomar på sig, tex. 100 år + 100 år. Där kan man snacka livstid.
  • maelgi
    saltabanditen skrev 2010-04-18 12:06:50 följande:
    Du vet inget om fångvård, fängelser eller psykiatri. Bra då vet vi det.I USA kan man få livstid för snatteri av chokladkaka, det låter som ett fint rättssystem det där, ellerhur?
    Nej nu syftade jag på att anledningen till att man ska få livstid i sverige ska vara den samma men att d ska vara livstid o inte några få år bara!
    Sen vet väl inte du vad jag vet om fångvård etc. Jag har min åsikt så äre bara o varför kalla d livstid om d nu inte är livt ut!?
  • maelgi
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 13:34:14 följande:
    Livstid i Sverige är verkligen inte tidsbestämt! Vad har du fått det ifrån?
    Nu syftar jag på att ngn kan få livstids fängelse i typ 12 år.
  • maelgi

NEJ jag har inte full koll på hur rättssystemet funkar o jag är inte så intresserad av att sätta mig in i det heller! Jag uttryckte bara min åsikt i att livstids fängelse borde vara livet ut tills man dör annars ska man inte kalla d livstid. Sen är d min åsikt att jag tycker att om ngn begår ett grovt brott så ska dom straffas o lida för det! Där sätter jag punkt för mig i denna tråd.

• maelgi
    Jempa77 skrev 2010-04-18 14:05:32 följande:
    Har man egna barn och kanske då en dotter ..så känner man ett sånt stort hat mot en sådan sjuk människa som Anders Eklund ,hur han kunde ta livet ifrån en liten  flicka,, våldta henne och skända hennes kropp ??????????? Den sorg  och smärta hennes mamma känner i sin själ och kropp tar aldrig slut.låt han ruttna där inne i sitt kryp hål el att de andra tar slut på honom...finns ingen förståelse el förlåtelse .....idetta fall borde dödsstraff finnas och inga permissioner ens på 10 min ute i friska luften.
    Kunde inte skrivit d bättre själv. Precis d jag försökt få fram här men inte vet jag, verkar som att folk som vanligt hänger upp sig på ordval eller nåt.
  • maelgi
    suomynonA skrev 2010-04-18 15:08:01 följande:
    Livstid är 25 år i Sverige.
    Ja d var d jag menade att jag tycker inte man ska kalla d livstid om d inte är livet ut.
  • maelgi
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 15:09:01 följande:
    Nej det kan man inte. Man kan få sitt livstidsstraff omvandlat till tidsbestämt men livstid är i sin natur inte tidsbestämt. Och det är inte någon som helst rättighet att få sitt straff omvandlat till tidsbestämt.
    Oki tycker däremot att d är fel då att man kan få d omvandlat. Borde vara så att lagd dom ligger.
  • maelgi
    Plutteli skrev 2010-04-18 15:11:20 följande:
    Eller så är det bara så att "folk" inte håller med om att en människa någonsin kan tappa sitt människovärde och att det därför inte är etiskt försvarbart eller korrekt med dödsstraff, tortyr eller onödigt lidande för den straffade. Att berövas sin frihet räcker gott och väl.
    Nej alla får ha sin egen åsikt, inte d jag syftade på. När jag skriver min åsikt så hänger man upp sig på att jag skrev LYX i fängelse och hänvisade till att i USA är LIVSTID verkligen LIVSTID. Har aldrig syftat på att Sveriger ska ha som USA i övrigt. Bara att livstid borde vara livet ut som sagt.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...