Inlägg från: varmchoklad |Visa alla inlägg
  • varmchoklad

Anders Eklund får permission...

Snart kommer väl den där Arboga-tyskan och gör honom sällskap på krogen.

• varmchoklad

De personer som arbetar på bokhandeln samt andra kunder kan ta illa vid sig av att se "eklund" ute bland allmänheten. Det kan förstöra deras dag eftersom nämnda brottsligt är känd från TV och de brott han är dömd för. Likaså restauranggäster- inte vill de väl inta sig lunch i samma lokal som någon som överfallit, våldtagit och bränt upp en 10 åring flicka (som dessutom kämpat för sitt liv genom att sparka, slå, skrika etc). Då förlorar man aptiten, övriga gäster borde skonas från detta.

Han borde få beställa boken via internet.
    Optikern kan han gå till, det tar väl max 30 min för en undersökning.
    Lunchen kan läggas undan för honom, så kan de värma den till honom när han kommer tillbaka till anstalten.

Det är allmänhetens rättighet att slippa vistas i närheten av dessa förbrytare, som gjort sig skyldiga till avskyväda brott. Allmänheten har också mänskliga rättigheter!

• varmchoklad

Om man som anställd på restaurang/ bokhandel/ optikbutik etc vägrar att betjäna honom, kan han anmäla en då? 

• varmchoklad

You never know... Det finns besynnerliga lagar i detta landet
    Bara en fundering eftersom jag tror att jag skulle bli fysiskt sjuk av att tvingas betjäna en individ som genomfört ett så pass bestialiskt mord som mot stackars Engla.

• varmchoklad

Frågan man kanske ska ställa sig är varför Sydsvenskan skriver om detta. Arboga-tyskan går väl också ut på permision ibland, om henne hörs inte ett ljud trots att hon faktiskt överföll och mördade två barn i deras eget hem medans de var iklädda sina pyamas.

Media tycks över huvud taget visa denne bestialiske mördare AE ett stort intresse, nyss stod det om att han ägnar dagarna åt att tillverka möbler åt företaget Jysk.

Vill man från pressens sida riva i gamla sår, skapa en debatt om kriminalvården eller vad är egentligen syftet med att gång på gång publicera (provokativa) nyheter om barnamördarens tillvaro?

Svar på tråden Anders Eklund får permission...