Inlägg från: danny79 |Visa alla inlägg
  • danny79

Anders Eklund får permission...

Sveriges lagar är ett riktigt skämt.. Denna jävla människa ska låsas in för gott... Livstid ska betyda livstid.. får man ett straff på 14 åt ska fan me inte det vara livstid... störtlöjligt.. Släng in människan bland dom övriga fångarna så får han straff nog

• danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 00:56:54 följande:
    Livstid är livstid tills dess att straffet tidsbestämt och det är långt ifrån en rättighet att få straffet tidsbestämt. (sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_fängelse_i_Sve...). Ambitionen i Sverige är att rehabilitera (jag börjar känna mig som en hackad skiva) och även människor som Schürrer och Eklund ska få en möjlighet att kunna rehabiliteras. Dit ingår permission. Sinnet behöver inte vara friskt bara för att man inte har en diagnos. Han kan helt enkelt vara enormt omoralisk och sakna grundläggande spärrar. En mor som slår sitt barn behöver inte ha en diagnos bara för att hon slår sitt barn, hon kan helt enkelt vara en dålig mamma med aggressionsproblem. Nu är såklart Eklunds brott betydligt värre (som om jag skulle vara tvungen att säga det) men principen är det samma. Det kan vara väldigt mycket fel på en person utan att personen har en psykos eller en personlighetsstörning. Men det kan också vara så att Eklund har en diagnos, jag vet inte. Det jag dock vet är att han inte dömdes till sluten psykiatrisk vård.
    Sverige är mjäkigt,, sveriges lagar är mjäkiga,,, Folk kommer hit för att begå brott... dom har inget alls att förlora.. kriminella anlitar utomstående för mord.. varför? åker dom dit så åker dom dit på några år i en cell med frihet, go mat, tv-spel på rummet.... Inte alls som i deras egna länder..

Ska man begå brott så ska man göra det i sverige.. här finns inga kännbara straff alls..

Kan du fejka så behöver du ens inte sitta i fänglese, får du bara vård...
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 01:15:49 följande:
    Sedan är det svårt att fejka till sig en psykisk störning. Inte ens Mijalio Mijailovic dömdes till sluten vård.
    men är du helt dum i hövvet,, Att ngn ska kunna dömas för psykiskt störning är helt fel.. Har ngn gjort ett bort så ska denna människa dömmas till fängelse.. ,
    vård? helvete heller.. denna människa ska inte få en andra chans. vård ska han få om han har fått en infektion eller hög feber.. vård ska han inte få om han mördat ngn.. då ska ha dömas till livstid, och det ska även vara livstid..
    är brottet brutalt nog så ska dödsstraff tilläpas...

våldtäcksmän och pedofiler ska sitta på samma avdelning som mördare och andra grova brottslingar... så får dom förhoppsningvis sina ordentliga och riktiga straff..

Går man över en grns så finns ingen återvändå
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 01:45:29 följande:
    Dödsstraff? Seriöst?
    du verkar stödja brottslingar ,, särskillt brottslingar som Eklund..
    För normala människor betyder hans liv INGET....
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 01:52:58 följande:
    Hur menar du, ska man nu helt plötsligt inte döma mördare?
    säg,, snälla,,, om ngn skulle våldta eller döda ditt barn,,, skulle du då vilja att den människan dömdes till vård? eller fängelse i 5 år på en separat avdelning???

Snälla svara ärligt på den frågan..Så får vi alla veta hur ditt psyke fungerar
  • danny79
    ben brunsten skrev 2010-04-18 02:01:00 följande:
    "danny79", det borde fan i mig vara straffbart att förespråka döden som straff och att skriva lika illa som du.... Till er som tycker att Anders har "rätt" till permis, säg det till Englas mamma... Fråga henne sedan när hon får permis.. Sen pratar ni med Pernillas mamma... Lycka till med er politiskt korrekta prettoattityd..
    jag förespråkar en tand för en tand.. gör man ett brott så ska man sona sitt brott på samma sätt som man utfört sitt brott...
    Så ja, är man en mördare så ska man själv få sitta i dödscellen
  • danny79
    Bam skrev 2010-04-18 02:04:51 följande:
    Ja, tyvärr så glöms offrens familjer bort i sådana här diskussioner. Det fokuseras på gärningsmannens "rättigheter"
    herregud, Skulle vi inte döda Hitler pga att det kunde såra hans föräldrar???
    Varje människa får ta ansvar för ens egna handlingar.. punkt slut..
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:15:14 följande:
    Så man ska skrota allt vad humanistisk kriminalvård heter för att vara snäll mot offrenas familjer? Tror du det ligger i samhällets intresse?
    Ja,, sveriges rättsamhälle speglar knappast brottets allvar.. tror alla i vårt moderna samhälle skulle uppskatta hårdare straff. med atnke på våldets utveckling ,, även sänka straffåldern...

Krimeinella får inga straff i detta land... gäller att sätta hårt mot hårt,, endast det avskräcker...
  • danny79
    ben brunsten skrev 2010-04-18 02:21:20 följande:
    danny79, dags att gå å natta kudden kanske, "Hitler", vad fan menar du? Jag tror du missförstår med vilje... eller av trötthet.. sov gott och må dina drömar dofta av blodet av de orättfärdiga och... svett kanske. Gonatt
    men du lilla gubben... jag missförstår inte alls,, håll käft eller kom med ngt konkret...
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:26:17 följande:
    Det finns ganska mycket forskning som visar att hårdare straff inte leder till minskad brottslighet.
    så du säger vad? mörda ngn och sitt några år? eller få "vård" i några år ??sen är allt bra?
    Offrets familj kommer att bära detta inom sig resten av sitt liv.. och då tycker jag att det inte är mer än rätt att våldsverkaren också ska göra det???Eller??
    Jag som som anhörig kommer att lida resten av mitt liv... Varför ska inte den som utfärdat våldet göra det också??
    Snälla svara på den frågan
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 02:36:37 följande:
    Ditt behov av vård och fångens behov av vård är två skilda ting och ska behandlas som två skilda ting. Att förlora någon närstående är hemsk och ett otroligt lidande för vilken man bör få hjälp av en psykolog. Men ditt välmående ska inte bekostas med någon annans lidande. Det förtår du väl att det inte är hållbart. Och tror du själv att du kommer må bättre för att någon annan dör?
    Ja,, om ngn i min närhet skulle drabbas av ett våldsvärk,,, oavsett vad det var,, en misshandel,, en våldtäck eller ett mord så skulle JAG må bättre av att den människan som gjorde detta dog,,ju smärtsammare desto bättre..
  • danny79

ett öga för ett öga,, en tand för en tand.. Biblens regler....

• danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 03:07:12 följande:
    Fast det var ett tag sedan vi gick ifrån bibelns regler. De funkar liksom inte i ett civiliserat samhälle.
    det funkar utmärkt,, slår nån mig slår jag tillbaks,, våldtar nån ngn skär man kuken av den människan...
  • danny79
    mamamamamaräng skrev 2010-04-18 03:14:31 följande:
    Ja tack och lov har vi inte Bibeln som rättesnöre i vårt samhälle!
    tur det,, annars hade ju folk inte vågat mörda å våldta
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 03:23:10 följande:
    Har du läst bibeln? Eller ens gamla testamentet? Eller sitter du och seriöst förespråkar mord, slaveri, homofobi, rasism, stening av olydiga barn, våldtäkt ect. Allt fint som står i bibeln.
    dig går inte att prata med.. händer ngt mina närmaste kommer jag inte förlita mig på svenska rättsamhället..
    Om du har svårt för att läsa kan jag upprepa mig för sista gången.. En tand för en tand... eller ett öga för ett öga,, tolka det hur du vill..

Du måste vara helt jävla blåst om du vill att DIN DOTTERS MÖRDARE ELLER VÅLDTÄCKSMAN ska få vård eller fängelse....

Alla vi normala människro vill att människan som har fogat sådan smärta åt oss ska få lida till sådan utsträckning som möjligt.. Att den människan ska lida SVÅRT innan den avlider.....

Så hade jag kännt om NGT hände mina nära och kära... Och jag tror att dom flesta här håller med mig utan du..
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 03:38:05 följande:
    Alltså du börjar göra mig trött. Nej de flesta människor ute i verkliga världen förespråkar inte tand för tand. De flesta vet att bibeln inte är en bra källa för rättstillämpning. I alla fall alla som har gått samhällskunskap A.
    Du gör inte mig trött,,, du gör mig rent av förbannad...Jag hoppas verkligen inte att du råkar ut för ngt. jag vill verkligen inte att du ska känna en sådan avsky för en annan människa.. men händer det ngt sådant hemskt i din närhet så kommer du känna exakt det jag jag sagt hela kvällen..

Jag skulle vilja se dig kram om den människan som våldtog din DOTTER..
    vill inte sga såhär men det verkar som jag inte kan få dig förstå annars... förstår du inte min ansky för brottslingar och alla dess handlingar nu så är det inget id'e att d u svara tillbaks.. Då orkar jag inte längre.. då är du och dina åsikter helt jävla ,,,..............................................................................................................................................
  • danny79
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 03:46:56 följande:
    Du verkar helt seriöst inte må bra. Jag säger det i välmening. 
    du verkar inte mår bra.. fortsätt du att förespråka vård åt kriminella.. så  ordnar allt sig... du har inte svarat på ett enda av mina påståenden..

dig pratar jag inte mer med..
  • danny79

Dina tankar kommer fallera helt om det skulle hända dig. Det är jag helt hundra med.....

Svar på tråden Anders Eklund får permission...