• Bam

Anders Eklund får permission...

Ett jävla hån mot offrens familjer.

Sometimes when i´m alone i google myself.
  • Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 15:45:30 följande:
    Vad är det som är ett hån? Att han få gå till en optiker, köpa en bok, resturangbesöket eller att han öht har mänskliga rättigheter?
    Det är ett hån att han får vistas ute. Det snackas väldigt mycket om mänskliga rättigheter, vad har offren för rättigheter? Nä, dom har varken liv eller rättigheter eftersom en dåre valde att göra slut på dom.
    Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle sova bättre om dömda mördare hölls där dom bör vara, bakom galler.

Och när fan blev ett restaurangbesök en rättighet för nån?
  • Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 17:52:14 följande:
    Och frågan ställdes ovanför, vad är alternativet? Matsäck?Vilken typ av fängelse vill du ha? Som i i de länder där du förlorar alla mänskliga rättigheter, inte får mat om du inte har släkt som betalar, där plitar kan göra vad de vill med dig utan att någon bryr sig?Bara undrar...
    Alternativet? Att han äter sina måltider i fängelset såklart.
    Jag har ingen lust att diskutera fångvård, för det var väl inte det ts handlade om?
    Jag anser inte att det är en mänsklig rättighet för en dömd sexmördare att vistas ute. Det är min åsikt och jag är i min fulla rätt att ha den.
  • Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 18:07:34 följande:
    Jo, det är precis fångvård som diskuteras. Vill du diskutera hämnd istället?Som det påpekats flera gånger i tråden har det inget med mänskliga rättigheter att göra, varför tror du det fortfarande?
    Hämnd? Hur tänkte du nu?
    Det är i samhällets intresse att människor som Englund hålls inlåsta. Varje permission utgör en potentiell risk för en rymning. Vilket du säkert också förstår om du kopplar på det rationella tänkandet.

Naturligtvis är det skillnad på brottsling och brottsling. En skattesmitare utgör inget hot för mig som person. En sadistisk sexmördare gör det dock.
  • Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 18:32:43 följande:
    Jag anser att de lärde inom området är fullt kapabla att avgöra vem som utgör potentiella hot, rymningsbenägna osv.Anser du att "människor på stan" är bättre på denna bedömning?Eftersom du har "kopplat på det rationella tänkandet" så vet du säkert att det även skiljer mellan mördare och mördare. Eller?Samhällets intresse är inte i första hand att hålla människor inlåsta utan att rehabilitera dessa.
    Ja, jag skulle kanske inte kalla dom så värst kapabla alla gånger. Det är bara att forska lite i ämnet.
    Naturligvis skiljer det mellan mördare och mördare. Tror jag pratar för många när jag säger att Englund tillhör dom värsta.
    Helt lekmannamässigt så tror jag det är kört när det gäller rehabilitering för det monstret.
  • Bam
    diamanten skrev 2010-04-17 18:50:02 följande:
    På vilket sätt menar du att detta intresse inte tillgodoses i situationen med Anders Eklund? Är du orolig för att han ska begå brott medan han är utanför fängelset? Eller är du emot att han får gå på restaurang för att det "känns" fel för dig?
    Jag svarar gärna på det. För min del är det en kombination. Dels finns risken att han rymmer, dels ser jag ingen anledning till att han ska åtnjuta sådana saker.
    Mat finns i fängelset. Bra sådan också. Eller finns det någon som tror att våra kära fångar lever på torrt bröd och fisljummet vatten?
  • Bam
    saltabanditen skrev 2010-04-17 19:06:53 följande:
    Får jag fråga varför du inte jobbar med detta? eftersom du är kompetent nog att avgöra att de beslut som fattats är felaktiga.
    Tror du på allvar att bara för att någon beslutat att det inte finns någon rymningsrisk, så finns det ingen sådan?
  • Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-17 23:35:04 följande:
    Vet du att Eklund har antisocial personlighetsstörning? Det brukar nämligen ta år att diagnosera.  Sedan måste jag ifrågasätta din förmåga att kunna förutse och förbestämma de intagnas rehabiliteringsförmåga.
    Du anser alltså att dessas monsters "rättigheter" väger tyngre än samhällets rätt till skydd från dessa?
  • Bam

Kanske finns det nån som ser honom ute på permis och gör slut på hans "lidande"?
    En kan alltid hoppas.

• Bam
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 01:46:09 följande:
    Och sedan själv dömas till livstid?
    Hey, han lär få komma ut och njuta av vår fina värld ändå.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...