Inlägg från: lyckligmamma |Visa alla inlägg
  • lyckligmamma

Anders Eklund får permission...

Han måste ju få äta. Sen väljer man ju själv om man vill servera en sån människa eller inte. Hade aldrig jag gjort. Jag tror inte de är så dumma att de skriver precis när han får permission, han är ju inte vidare populärm, många vill nog se en sån människa försvinna för alltid

• lyckligmamma
    saltabanditen skrev 2010-04-17 17:28:09 följande:
    Och det där inlägget slog ganska fel. Tror att du menade att vara sarkastisk, men det är svårt att få fram på rätt sätt i text.
    Epeemaster skrev 2010-04-17 17:17:43 följande:
    Stackars Anders, livstids fängelse för två ynka mord! Det är klart att stackarn är förtjänt av en längre tids permission än dessa korta timmar. Hur ska han annars kunna visa hur bra den svenska kriminalvården är. Han är säkerligen helt botad från sitt udda begär att mörda, redan för länge sedan. Kan vi inte släppa honom istället?
    Fattade direkt vad hon menade.

Men det är rehabilitering. De måste nog fixa saker och ting för att kanske kunna bli en hel människa och inte vilja mörda.
  • lyckligmamma

Det är svårt för de som inte jobbar med mänskliga rättigheter för prdofiler och mördare att första hur lagen fungerar. Inte så konstigt, det är svårt att se s¨na människor som människa och man sörjer för familj och vänner och många tycker att de helst borde smaka samma skit och. Det kan jag med tycka om pedofiler och barnamördare. Men det finns de människor som ser de som människor, och det är väl tur att det finns såna människor. Det är bra på ett sätt att man inte behandlar de som de  egentligen förtjänar, moraliskt.

• lyckligmamma
    Isanje skrev 2010-04-18 10:43:39 följande:
    Man kan ju tycka att det finns en risk för Eklunds liv att han får vistas ute. En barnamördare står högt upp på svarta listan i vissa kretsar.
    men han är skyddad Eklund- de låter ingenslå ihjäl honom. Samma sak med andra sjuka människor
  • lyckligmamma

Vilken människosyn vissa har faktiskt. Ni har läst i en tidning. Ni vet inte vad han är för en person. Jag har också läst i tidningar. Jag tycker inte om det han ahr gjort, jag är också den som inte tror att en sån människa aldrig gör om det. Just därför är han inspärrad. Han får behandling. Ingen här vet hur hans dagar ser ut, vad som spökar i hans huvud. Han är en mycket sjuk människa. Jag kan inte hata en sjuk människa, men jag kan hata dens gärningar. Sverige är kasnkeför snälal mot sina intagna i fängelset, men Sverige är ett land med mycket moral och bra mänskliga rättigheter. De får hjälp, tänk omm de bara hade spärrats in och aldrig gå ut, försöka anpassa sig och blivit sjukare och sjukare, det är då människor blir farliga tror jag.
    Jag tror många tror att han fick värsta lyckdagen. Men kom ihåg att han aldrig går på permis själv. Han kommer aldrig att kunna vara själv, även om han släpps. Med den rädsla att någon slår ner honom. Vara rädd hela liet och aldrig accepterad. Det får väl li hans straff. Istället för att vara arga så får man ju hoppas på att han aldrig rör barn o mördar igen

• lyckligmamma

Och jag skriver som en kråka ser jag

• lyckligmamma
    mion skrev 2010-04-18 13:40:20 följande:
    Nej hur ska jag kunna det???  Men har man gjort det han har gjort så förtjänar man inte att "få gå ut o äta"   punkt slut!
    vad hände rsen när han kommer ut frn fängelset och aldrig ahr varit ute normalt i det sociala samhället tror du?
  • lyckligmamma
    saltabanditen skrev 2010-04-18 13:47:44 följande:
    Jag tror att det i mångt och mycket handlar om bildningsnivå och mognad. Desto mindre man vet om någonting desto mer tenderar man att iklä tyckandet i känslor snarare än relevant fakta. Ju mer omogen man är som människa desto mer tenderar man att döma andra utefter sig själv som mall. Observera att mognad inte har med ålder att göra, det finns mogna 15 åringar likväl som det finns medelålders som uppträder som barnrumpor.  Om man sätter sig in i fallen eller systemet ordentligt, inte bara läser braskande rubriker och snaskigt vinklat repotage, är det svårt att bortse från bla de faktorer du nämner.
    Ja jag tror att jag har varit med om så mycket saker själv, som gör att jag inte dömer. Men visst är det lätt att döma en barnamördare, det förstår jag. Men jag tycker det är fel att klaga på det svenska systemet. Det är humant. Även om strafftiden är för kort. Man får bara hjälpas åt i samhället, vanliga människor, för att försöka förhindra att saker händer. Grannar som tittar till varandras barn osv.
  • lyckligmamma
    Plutteli skrev 2010-04-18 13:56:18 följande:
    Precis!En sak jag funderat på också kring alla dessa som kör med "en tand för en tand" argumentet... Vad skulle hända om deras barn får en knäpp som vuxen och mördar någon eller kanske våldtar ett barn? Skulle de bara rycka på axlarna då och vända ryggen till sitt barn utan att bry sig när barnet avrättas eller våldtas i fängelset enligt den straffskala de själva velat ha för de anser den så rätt så?
    Det är ju sjukt att man ens kan tycka att sånt ska vara rätt.
    Pedofiler får sitt straff iallafall. Man kan ju inte bli lika knäpp pch tänka på samma sätt som en som våldtar eller slår ihjäl en annan
  • lyckligmamma
    saltabanditen skrev 2010-04-18 13:59:22 följande:
    Och ändå hävdar du att jag kommer att tänka annorlunda än vad jag gör om jag går igenom samma sak som engla, hur kan det stämma överens med att du inte vet vad jag gått igenom?Citerar ditt inlägg #174:" Överdriv inte!  Han förtjänar INTE att gå på resturang....   el har ledigt över huvudtaget med tanke på vad han har gjort!  sätt dig in i tex englas sits  o sen tycka att anders bara 2år senare ska få gå på resturang! Klingar jävligt fel i mina ögpn du!"Det handlar helt enkelt om att du inte accepterar andra åsikter än dina egna för att du inte förstår dem, att du anser att alla som inte tänker på hämnd är cyniska och kalla.
    mkt bra skrivit
  • lyckligmamma
    Ventress skrev 2010-04-19 17:59:59 följande:
    Jag hade accepterat hans rättigheter, men inte f-n hade jag suttit på samma restaurang som han, med mina barn med mig - och NEJ jag hade aldrig bott i samma stad som han, ännu mindre på samma gata - om jag hade vetat att han var där. För OM han kommer ut lär han väl få en ny identitet...
    Det kommer att vara så för honom hela livet. Hatad, förföljd. I fängelset är han skyddad. Vem ska skydda honom ute?
    Låt det vara hans straff istället. Han kommer aldrig att få leva ett normalt liv.
    Man får stå för det man gör. pedofiler är de mest hatade. Det finns en anledning att de inte siitter med andra vanliga fångar.
  • lyckligmamma
    GreatMaffian skrev 2010-04-20 03:34:17 följande:
    Varför får HAN permiss?? Jag har suttit längre på behandlingshem pga "dåligt sällskap, droger" än vad han suttit INNE för att VÅLDTAGIT/mördat ett barn!! MEN herrejösses! är jag värst i svenska samhället!????  Svenska systemet suger, BIG TIME!!! FY FAAAN!!!
    Går nog inte o jämföra. Du kanske var ung o hade LVU?
  • lyckligmamma
    varmchoklad skrev 2010-04-20 14:33:38 följande:
    Om man som anställd på restaurang/ bokhandel/ optikbutik etc vägrar att betjäna honom, kan han anmäla en då? 
    mot kränkning? Det vore patetiskt med tanke på det han gjort
Svar på tråden Anders Eklund får permission...