Inlägg från: Lantismamman75an |Visa alla inlägg
  • Lantismamman75an

Anders Eklund får permission...

Blind Urmakare skrev 2010-04-18 16:28:13 följande:
    Fel förresten, han har suttit 52 år och han kommer antagligen sitta hela livet med tanke på att han idag är 72 år och fortfarande inte bedöms ens i närheten av rehabiliterad.
    Fast han har inte suttit i 52år i sträck....35 år tror jag det är minus 14dgr som han var ute mellan två senaste fängelsestraffen..
  • Lantismamman75an
    ahlcec skrev 2010-04-19 09:51:50 följande:
    EllaHedwig - det finns inga intagna som har rätt att läsa porr. De "vanliga" intagna kan göra det om de inte slänger fram knulltidningarna så vårdarna ser dem - för det kan vara kränkande för personalen.Det märks att du bara är helt bludderiblad, det finns ingen porr på sexbrottsanstalterna. Det begriper du väl själv.
    Fast kan dom göra egna vapen av en tandborste så kan dom nog gömma porr...
  • Lantismamman75an

När min man jobbade på en av dom större anstalterna så berättade han att maten var så bra för att det fick fångarna lugnare. Men för den sakens skull så tycker jag ju inte våra äldre skall ha sämre mat Det är helt fel såklart!

• Lantismamman75an
    EllaHedwig skrev 2010-04-19 10:22:09 följande:
    Ni är många som värnar om fångarnas mänskliga rättigheter, rättigheter som jag anser att de förbrukat då de mördade sina offer.Ni menar att fångarna ska få permission, de ska få en chans att rehabiliteras och förhoppningsvis återvända som friska människor i samhället igen. Jättefin tanke, men i allt detta innebär det alltså att sexbrottslingar har tillgång till porr. Det känns enligt mig jävligt bakvänt... Visst är ni som humanister inte skyldiga till det, då det FAKTISKT är en lag... men därför kanske man borde göra en lagförändring!? Avskum som Eklund ska inte få tillgång till porr, så enkelt är det... JAG anser även att han inte heller bör ha permissioner alls då jag misstänker att det inte går att rehabilitera honom med tanke på hans brott. En människa är troligtvis förstörd för livet om man är kapabel att göra det han gjort...
    Kan bara hålla med dig i det du skriver.
  • Lantismamman75an

Fast skulle någon mörda mitt barn så hade jag önskat att man slängde in den människan i en grotta och slängde bort nyckeln...Då hade jag tyckt att den människan hade förlorat all sin rätt till att leva ett liv i huvudtaget. Det är mycket känslor i såna här frågar och det är verkligen inte lätt att bortse från dom...

• Lantismamman75an
    Plutteli skrev 2010-04-19 10:55:17 följande:
    Visst är det det, men straff och rätt skall inte baseras på dessa eftersom det utan tvekan leder till ett samhälle iaf jag inte vill leva i. Jag hade också önskan en människa som skadar mitt barn döden, men det är inte samma sak som att jag skulle tycka att det vore en bra ide. Som jag skrev tidigare i tråden. Varför vilja utsätta den personens familj för samma smärta som jag känner? Vem mår bättre av det och hur blir saker bra pga det?
    Visst, det du skriver är väldigt klokt och jag håller med dig. Men jag tror inte jag hade tänkt så klart om något hade hänt mitt barn. Men visst är det en intressant disk!
Svar på tråden Anders Eklund får permission...