Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Anders Eklund får permission...

Bam skrev 2010-04-17 17:48:42 följande:
    Det är ett hån att han får vistas ute. Det snackas väldigt mycket om mänskliga rättigheter, vad har offren för rättigheter? Nä, dom har varken liv eller rättigheter eftersom en dåre valde att göra slut på dom. Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle sova bättre om dömda mördare hölls där dom bör vara, bakom galler. Och när fan blev ett restaurangbesök en rättighet för nån?
    Vilka rättigheter har tagits bort från offren?
  • Virriga Vera
    danny79 skrev 2010-04-18 03:14:29 följande:
    det funkar utmärkt,, slår nån mig slår jag tillbaks,, våldtar nån ngn skär man kuken av den människan...
    Det är ju faktiskt så man lever inom en hel del hederskulturer som vi svenskar ogillar och fördömer, men det är kanske ok när det gäller oss själva?
  • Virriga Vera
    Bam skrev 2010-04-18 11:22:17 följande:
    Ja, rätten att leva för det första. Eller du har missat att Eklund är en mördare?
    Jag trodde att du menade de överlevande offren, familjen som också är offer.
  • Virriga Vera
    Lantismamman75an skrev 2010-04-19 10:00:20 följande:
    När min man jobbade på en av dom större anstalterna så berättade han att maten var så bra för att det fick fångarna lugnare. Men för den sakens skull så tycker jag ju inte våra äldre skall ha sämre mat Det är helt fel såklart!
    Om nu de intagna skulle få sämre mat så betyder det inte att äldrevården får bättre mat. Äldrevården bekostas av kommunala medel och kriminalvården av statliga medel.

Tycker ni att det är dålig mat inom äldrevården så tag kontakt med era kommunalpolitiker och bearbeta dem.
  • Virriga Vera
    Ess skrev 2010-04-19 12:34:32 följande:
    Om nu Eklunds familj lider så är det HANS fel och ingen annans, HAN har valt sin väg och HAN drar dem genom skiten. Hade mitt barn varit farlig för allmänheten så hade jag inte velat att han/hon skulle komma ut igen för att skada fler. Jag hade mått jävligt dåligt och funderat hela livet över vad jag gjort för fel, varför det blivit så. Hade mina vägar korsats med mitt barns mördare/våldtäktsman så hade en av oss inte kommit levande därifrån. Jag fattar inte varför dom släpper ut honom överhuvudtaget, men missbedömningar har dom ju gjort förr, tyvärr.
    Och du tycker att det är rätt mot din och ditt offers familj att göra så? Du blir ju även du inlåst för all framtid utan några mänskliga rättigheter alls.
  • Virriga Vera
    Ess skrev 2010-04-19 17:18:49 följande:
    Det hade jag blivit. Men jag vet att jag aldrig hade kunnat gå förbi honom på gatan och bara konstatera att, oj där e mannen som våldtog/mördade mitt barn.
    Då tycker jag synd om dig att du inte kan kontrollera dina känslor. Du är en farlig människa.
  • Virriga Vera
    ELMK skrev 2010-04-20 21:03:47 följande:
    men du kanske trivs med att barnmödare osv släpps fria och riskerar återfall för att de inte får den vården de behöver?! det är det jag menar med hårdare tag. och då krävs det att man sitter inspärrad så man känner sig frihetsberövad ett bra tag så att man inser vad man gjort.
    Men det du förespråkar är inte vård, det är förvaring.
  • Virriga Vera
    ELMK skrev 2010-04-20 20:48:48 följande:
    skriver som jag skrev i ett tidigare inlägg... det ÄR skillnad på kriminella och kriminella och människor och människor. tar man ett liv har man inga rättigheter kvar när man är bevisat skyldig. dock ska man inte ha dödsstraff. alltså man ska vara BEVISAT skyldig, och det ska INTE vara dödsstraff om det mot förmodan (vilket kommer ske någon gång) är så att man är oskyldigt dömd
    Jag hoppas verkligen att man inte fängslar och dömer någon där man inte kunnat bevisa att de är skyldiga.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...